„Cifra de afaceri a companiei a înregistrat scăderi faţă de perioada dinaintea debutului recesiunii economice. Criza a avut ca efect scăderea consumului în general, iar acest trend nu avea cum să nu afecteze şi sectorul retailului de electrocasnice”, explică Florin Porojan (foto), directorul general al Franke România
După un minus în euro de 30% în 2009 față de 2008, urmat de încă o scădere de 8% în euro în 2010 comparativ cu 2009, până la puțin peste 10 milioane de euro, 2011 a avut o creştere mică, până la 10,2 mil. euro.
„Ameninţările lui 2012 ţin, în continuare, de climatul economic instabil, atât în plan local cât şi mondial, lipsa predictibilităţii fiind o problemă care afectează cu precădere ţara noastră, ceea ce face greu de stabilit un plan de acţiune pe termen lung”, comentează şeful Franke România.
Reţeaua de distribuţie Franke cuprinde 16 showroom-uri partenere la nivel naţional şi un showroom propriu în Bucureşti. În România, compania lucrează cu peste 250 de parteneri, iar mărcile Franke și Dominox se vând în circa 750 de magazine.

„Clienţii Franke achiziţionează în mod normal sisteme complete pentru bucătărie, dar în topul vânzărilor cel mai bine se situează chiuvetele şi bateriile şi hotele”, spune Porojan.   

Franke România este parte a diviziei Kitchen Sys­tems Group, cea mai mare parte a corporației, și activează  pe piața locală din anul 1998. În prezent compania numără 30 de angajați și deține în portofoliu peste 1.500 de produse diferite.

Produsele comercializate de companie sunt fabricate în proporție de 95% în Italia, iar restul sunt importate din Scoția, Germania și Elveția. Franke România are și activități de export în Moldova. Anul trecut, media unei achiziții în showroomurile locale Franke a fost de circa 1.800 de euro.

La nivel de prețuri, Franke concurează cu mărci precum Electrolux, Siemens, Bosch, Gorenje, Whirlpool sau Baumatic. Șeful Franke estimează piața locală de electrocasnice incorporabile la 50 de milioane de euro.