Au dovedit că se poate face performanță în materie de construcție de autostrăzi, dar nu la noi. Trebuie să recunoaștem că Bechtel poate să facă autostrăzi într-un ritm foarte rapid și fără întârzieri.

Mai precis, un pic mai la Sud-Vest de noi, în Kosovo, Bechtel face autostrăzi într-un ritm care ar putea să le dea de gândit autorităților române.

Astfel, în decurs de 4 ani, Bechtel şi-a propus să dea în folosinţă mai mult de 100 de km de autostradă, în timp ce la noi, în decurs de 9 ani nu a construit decât 52 de km.







Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Șova, a anunțat miercuri seară la emisiunea Jocuri de putere de la Realitatea TV finalizarea negocierilor cu Bechtel și rezilierea contractului pentru construcția Autostrăzii Transilvania.

Ce trebuie să știi espre cel mai păgubos contract al României

9,9 miliarde de euro ne-ar fi costat construcția celor 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, de patru ori mai mult decât valoarea contractului atribuit în 2003 de Guvernul Năstase. Acum putem circula pe doar 52 de kilometri, iar despărțirea totală de Bechtel ne va mai costa statul român câteva zeci de milioane de euro, pe lângă cei 1,4 miliarde de euro încasați de Bechtel în perioada 2004-2011.