‘Scopul nostru este să adaptăm producţia la scăderea cererii’, a afirmat Ute Mundolf, purtător de cuvânt al Ford în Germania.

Compania americană se aşteaptă să înregistreze anul acesta pierderi de peste un miliard de dolari în Europa deşi vrea să facă investiţii pentru a-şi majora cota de piaţă.

Ford are în derulare trei programe de reducere a locurilor de muncă în Germania, Marea Britanie şi restul Europei. Compania americană oferă un plan de plecări voluntare pentru angajaţii cu contract permanent de muncă, va reduce numărul angajaţilor cu contract temporar şi va reducere cheltuielile la ‘achiziţionarea serviciilor’. Numărul exact al muncitorilor care vor părăsi compania va fi cunoscut în câteva luni.

Ford a prezentat în 6 septembrie 15 modele noi sau restilizate pentru piaţa europeană, care vor fi lansate în următorii cinci ani, pentru a stimula vânzările. În timp ce alţi producători auto amână lansarea noilor modele din cauza cererii scăzute pentru maşini în Europa, şefii Ford au anunţat accelerarea prezentării de noi modele, extinzând gama de SUV-uri, restilizând celebrul Fiesta, modificând designul vehiculelor sale comerciale şi lansând medelul sport Mustang în Europa.

Vânzările Ford în Europa au scăzut în primul semestru din 2012 cu 10%, la 517.094 unităţi, iar al cincilea mare producător auto din Europa deţine o cotă de piaţă de 7,8%.

Cererea pentru vehicule în Europa a scăzut semnificativ din cauza crizei datoriilor, care a afectat economia reală, reducând producţia şi majorând şomajul în regiune. În Uniunea Europeană vânzările auto au scăzut în primul semestru din 2012 cu 6,8%, la 6,64 milioane, de la 7,1 milioane în perioada similară din 2011, sporind temerile privind supracapacitatea fabricilor de pe continent.

Ford estimează că în următorii cinci ani vânzările auto în Europa, inclusiv Rusia, vor creşte cu 20%, la 23 milioane de vehicule. Pentru a contracara pierderile din Europa, Ford concediază angajaţii cu contracte de muncă temporare, a scurtat zilele lucrătoare şi a redus activitatea la liniile de asamblare. De asemenea, compania şi-a redus cheltuielile de publicitate şi sponsorizări.

În România, Ford Motor a început în 25 iunie producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 milioane USD) efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane euro (aproape 875 milioane USD) în producţia de motoare şi vehicule în România.
SURSA: Agerpres