Europarlamentarul Cristian Bușoi anunță lansarea Asociației Române pentru Combustibili Alternativi

În acest context, Asociația Română pentru Combustibili Alternativi (ARCA) și-a asumat misiunea de a gestiona tranziția către combustibilii alternativi prin dezvoltarea și promovarea infrastructurii tehnico-legale, în colaborare cu instituțiile publice abilitate, de exploatare coerentă a combustibililor alternativi precum GNL, GNC, carburanți biologici și sintetici, etapă critică în evoluția spre exploatarea hidrogenului.

„Decarbonizarea stă la baza pactului ecologic european, decarbonizarea transporturilor reprezintă o provocare foarte importantă, la fel de dificilă ca și decarbonizarea energiei în condițiile în care transportul reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, iar transportul rutier reprezintă peste 70% din această pondere. Cred că trebuie să folosim soluții realiste, soluții rentabile și ușor de implementat care să ne ajute să scădem emisiile de CO2.

Avem mai multe soluții la îndemână și trebuie să folosim toate oportunitățile de finanțare, de politici publice și de insentive pentru a promova utilizarea de combustibili alternativi care asigură o producere mai mică a emisiilor de carbon. În mod clar nu vom putea face trecerea către mașini electrice imediat, brusc, va trebui ca o bună perioadă de timp să folosim mașinile pe care le avem deja la dispoziție sau în mod clar o bună parte din mașinile care încă se vor produce în Uniunea Europeana vor fi cu combustie internă”, a explicat europarlamentarul Cristian Bușoi.

Soluția de tranziție este evidentă

De asemenea, președintele COTAR a subliniat că „soluția de tranziție este evidentă”, însă este „blocată de un cadru legal stufos care blochează inovația”.

„Soluția de tranziție este evidentă, a fost evidentă foarte mult timp, dar este blocată de un cadru legal stufos care blochează inovația. Noi am pionierat utilizarea gazelor naturale în transporturi comerciale, în primul rând constrânși de costurile operaționale ridicate de variații în prețul barilului de petrol. Gazul a fost o soluție la îndemână și gazul rămâne o soluție mult mai puțin poluantă, pe care astăzi trebuie să o exploatăm în tranziția noastră certă către soluții non poluante sau cu influență NET 0 asupra mediului înconjurător”, a spus Alexandru Stefănescu, președintele COTAR.

La rândul său, președintele ARMS a spus că este necesară „înființarea unei asociații care să asigure/asiste tranziția către acest viitor”.

„Considerăm necesară înființarea unei asociații care să asigure/asiste tranziția către acest viitor, prin concentrarea eforturilor sale în domeniul combustibililor alternativi și adoptarea acestora în limitele tolerabilității financiare, fără a pune presiune pe fluxurile financiare din industrii deja afectate de evenimente în plină desfășurare la nivel global.” a susținut Paul Badea, președintele ARMS.