Încă de la finalul anului trecut la uzina din Craiova a gigantului american Ford a demarat producția unui vehicul care poate avea un cuvânt greu de spus în zona SUV-urilor de clasă mică. Cu un design solid și dinamic și un pachet tehnologic avansat, noul Ford EcoSport înlocuiește versiunea anterioară care era produsă pentru europeni la uzina din India a grupului american. Aflat într-un segment care crește rapid și ale cărui perspective sunt cât se poate de faste micul SUV „made in Romania” ne-a surprins plăcut încă de la testul internațional desfășurat la începutul lunii decembrie la Lisabona. Supus unui nou test, pe șosele românești de această dată, EcoSport a confirmat primele impresii dând dovadă totodată și de o capacitate lăudabilă de a își purta pasagerii în deplin confort pe drumurile denivelate și pline de gropi din Oltenia.

 

Motorizări performante

Deja disponibil la dealerii Ford din România, EcoSport poate fi comandat, deocamdată, fie cu propulsorul de 1.0 litri alimentat cu benzină declinat în două variante de putere – 125 CP sau 140 CP, fie cu un diesel de 1.5 litri care dezvoltă 100 CP. Din aprilie vor fi disponibile și variantele echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru care dezvoltă 100 CP sau cu cel diesel EcoBlue de 1.5 litri care pune la dispoziția utilizatorului 125 CP. Apoi, în iunie, va ajunge pe piață și sigura motorizare – 1.5 EcoBlue, 125 CP – care poate fi combinată cu lăudatul sistem de tracțiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive.

 

În timpul testului desfășurat pe traseul București – Craiova – Baia de Fier – Pitești – București, noul EcoSport Titanium dotat cu motorul EcoBoost de 1.0 litri care dezvoltă 125 CP și cutie de viteze manuală cu șase trepte a depășit cu brio orice obstacol chiar și atunci când asfaltul a fost lăsat în urmă făcând loc unui drum de țară, în pantă, acoperit cu noroi și pietre alunecoase. Chiar și fără sistemul 4X4 și cu anvelope rezervate asfaltului, micul SUV a reușit să își ducă la bun sfârșit rolul de vehicul de teren.

Un interior dominat de tehnologie

Cu un habitaclu ale cărui dimensiuni se încadrează în limitele segmentului și cu un confort mult îmbunătățit față de cel oferit de vechiul model, Ford Ecosport se poate lăuda cu un sistem de comunicare și multimedia SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inci care poate fi manevrat cu ajutorul gesturilor „pinch” și „swipe”, cunoscute din lumea telefoanelor mobile. Pe lângă acest echipament de ultimă generație în întreaga gamă Ford, modelul poate fi dotat cu un sistem Cruise Control cu limitator cu viteză ajustabil și cu o cameră video pentru marșarier. Suita de sisteme de asistență include Blind Spot Information System, care notifică șoferul în cazul în care alte vehicule se află în unghiul „mort”, și Roll Stability Control, care ajustează cuplul dezvoltat de motor și forțele de frânare simplificând controlul mașinii.

Prețurile cu TVA ale noului Ford EcoSport încep de la 15.400 de euro, această sumă fiind necesară pentru achiziționarea variantei Trend dotată cu motor 1.0 EcoBoost care dezvoltă 125 CP și cutie de viteze manuală cu șase trepte. Doritorii pot însă apela la o ofertă specială care reduce acest preț până la 13.500 de euro. În funcție de nivelul de echipare dorit – Trend, Titanium sau ST-Line – și de motorizarea aleasă prețurile pot urca până la 23.650 de euro (ST-Line, 1.5 EcoBlue, 125 CP, M6, AWD).

Caracteritici tehnice:

 

Motor                                   1.0 EcoBoost

Capacitate cilindrică         999 cmc

Putere                                 125 CP

Combustibil                        benzină

Viteza maximă                   180 km/h

Accelerație 0-100 km/h    12.7 sec.

Consum mediu                 5,2 l/100 km

Emisii CO2                         119 g/km

Preț                                      18.900 euro