Luni, 10 ianuarie, Dacia a anunţat oficial lansarea pe piaţa auto din România a seriei limitate Duster Extreme.

„Beneficiind de un look exclusiv, noua serie limitată oferă în standard toate echipamentele disponibile pe versiunea superioară de echipare ‘Prestige’, la care se adaugă dotări precum funcţia mâini libere, camera multiview sau avertizorul pentru unghi mort.

La interior, Seria Limitată Duster Extreme dispune de scaune faţă încălzite, cu tapiţerie specifică şi cu elemente de design de culoare orange. Atât volanul cât şi maneta schimbătorului de viteze sunt îmbrăcate în piele”, a transmis compania auto într-un comunicat de presă.

În prezent sunt disponibile două versiuni de motorizare, pe motorină și pe benzină: Blue dCi 115 şi TCe 150. Dacia a informat că mașinile din seria limitată pot fi comandate începând de luni în întreaga reţea de agenţi autorizaţi din România, preţurile fiind cuprinse între 21.900 de euro şi 22.550 de euro.

De asemenea, în 2021, compania auto a devenit liderul vânzărilor către particulari, comercializând 99.698 de vehicule până pe 20 decembrie, conform cifrelor furnizate de Autoways.

În urma vânzărilor impresionante, marca românească de automobile a depășit Renault cu 91.246 de unități și Peugeot cu 87.524 de mașini. De asemenea, Dacia stă de aproape două ori mai bine decât Citroen, având 51.972 de înmatriculări.

Dacia, cotă de piață de 14,4%

Această performanță a permis producătorului român să obțină o cotă de 14,4% din piața autoturismelor private în primele unsprezece luni ale lui 2021. Conform AAA DATA, Renault are o cotă de piață de 13,6%, iar Peugeot de 13,3%.

Piața privată a reprezentat 44% din vânzările de mașini noi în anul precedent, restul fiind împărțite între achizițiile de mașini de firmă și leasingul pe termen scurt și lung.

Dacia, locul 4 în 2021

Clasamentul pe 2021 este dominat de Peugeot, Renault și Citroën, Dacia fiind pe locul patru. Din 2005, marca românească s-a dezvoltat continuu în întreaga Europă.

„O adevărată revoluție, mai ales dacă ne gândim că marca românească, fondată în 1966 și cumpărată de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinată comercializării în Franța. În ciuda reticenței inițiale și a îndoielilor privind capacitatea Dacia de a atrage piața franceză, Logan a fost în cele din urmă lansat în 2005”, au scris jurnaliștii francezi.