Pentru că e weekend și pentru că știm că este o adevărată plăcere pentru pasionații de mașini și de mecanică să vadă cum se fabrică o mașină, ne-am gândit să vă punem în paralel cele două clipuri video și să vă invităm la o dezbatere: ce proces de producție vi se pare mai "robotizat": cel de la Mercedes sau cel de la bavarezi?

Precizam la finalul lui iunie că se constată  în clipul de la BMW că oamenii din fabrica de la Munchen nu apar mai mult de maximum un minut în toate imaginile cu mână umană de lucru puse cap la cap: doar mici intervenții ale mâinii umane, în rest totul făcut de roboți: de la asamblare până la vopsitorie.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/libw1rV2McY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
În schimb, clipul de la Mercedes "trădează" o intervenție parcă mai pronunțată a mâinii umane, dar totul pare la fel de bine organizat și perfect. De precizat totuși că prezentarea celor de la BMW este mult mai detaliată, fiind vorba de un clip video de 15 minute, spre deosebire de cele 6 minute de la Mercedes.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/Jd2iVRN1Qlk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Lansarea noului A klasse are o importanță enormă pentru germanii de la Mercedes-Benz. Modelul are sarcina de a prelua poziția de lider într-un segment dominat de Audi A3 și BMW Seria 1. Prețurile noului model Clasa A pentru piața germană încep de la 23.978 euro, în timp ce un BMW Seria 1 costă minimum 21.900 de euro, iar un Audi A3, 22.500 euro.

De precizat și că versiunea de serie a viitorului Mercedes-Benz A klasse va fi produsă la noua uzină maghiară a constructorului german, cea pe care România a pierdut-o în anul 2008.