La stația Bârzava, de exemplu, se muncește la clădirea destinată călătorilor. A fost montată copertina, finisajele arhitectonice sunt în curs de execuție, la fel și instalațiile din interior. „Peroanele au fost finalizate până la nivelul asfaltului, suprastructura la fel, inclusiv burajele, sudurile și nivelările sunt gata. La stația Bârzava mai sunt de finalizat copertinele la liniile III și 4 (progres 98%), plus închiderile arhitectonice. Aceeași situație este valabilă și pentru liniile 1 și II. Mai mult, au fost realizate pasarela metalică și structura liftului, tabla cutată a fost montată în proporție de 83%, iar materialele pentru închiderile arhitectonice au fost deja furnizate”, ne-au declarat oficialii firmei Astaldi SpA.

La Bârzava Veche s-au redeschis liniile 4 și 5, în vreme ce liniile 1, II și III au fost demontate. Totodată se construiesc peroanele și se montează instalațiile electrice. În punctul pasaj 566+212 toate pilele și toate culeele au fost finalizate (inclusiv bancheta de cuzineți), cu excepția P1. Aici, la P1, s-a turnat fundația, s-a depășit faza 1, se lucrează la armarea și cofrarea fundației, faza 2. În spatele culeei C2 umplutura este gata. Au fost montate și grinzile pe deschiderile C2-P4 și P4-P3, iar tot aici a fost turnată dala de beton. La punctul 566+841 (fir 1) a fost activată inflexiunea peste podul existent. În curs de pregătire se află platforma piloților de la podul 1 (proiectat km 566+841).

Vești bune dinspre Săvârșin

În intervalul Bârzava – Varadia continuă lucrările la terasamente (progres 97%). La punctul Pod 564+514 tablierul metalic a fost montat în proporție de 96%. „Sunt executate în continuare lucrări la terasamente, unde s-a înregistrat un progres de 75%, iar construcția prismei din aroncamente la piciorul taluzului și drumul tehnologic sunt în lucru. De asemenea, continuă lucrările la infrastructura podului 3 (km 562+109), unde s-a marcat un progres de 78%.

C1 este finalizată până la banchetă, în vreme ce C2 a fost finalizată până la cota superioară a fundației.”, ne-au mai explicat inginerii de la Astaldi SpA. Continuă lucrările și la podul 4 (km 560+823), punct în care s-a înregistrat un progres de 95%. Au fost stabilite racordările cu terasamentele și mai sunt de executat hidroizolația și betonul de protecție. Și la punctul Pod 7+8+9 lucrările sunt în plină defășurare, consemnându-se un progres de 92%. A mai rămas de executat hidroizolația peste dala de beton. În intervalul Săvârșin-Ilteu majoritatea lucrărilor pe firul I sunt deja executate, au mai rămas de completat zonele de reabilitare în apropierea liniei existente.

Pe scurt

  • Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători
  • Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Occidentul, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara
  • 102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest
  • 160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria
  • 120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei