În timp ce segmentul corporate va înregistra dacă nu o scădere, cu siguranţă o stagnare în acest an, componenta free for service (retail) va fi pilonul de susţinere al pieţei de servicii medicale private.

Cei mai mulţi dintre jucătorii de pe piaţă se arată chiar optimişti şi susţin că sectorul de retail va raporta creşteri în acest an, dar acest lucru nu se va vedea foarte mult în business-ul final al companiilor din cauza crizei. „Pe retail am observat o creştere încă din primele 5 luni ale anului. În primul trimestru am avut chiar o dublare a afacerilor faţă de prima parte din 2008. Acesta tendinţă este determinată de deschiderea unităţilor noi”, afirmă Sergiu Neguţ, director executiv al reţelei de clinici private Centrul Medical Unirea. CMU a avut, de la începutul lui 2009, patru deschideri.

„Aşteptăm majorări pe segmentul retail, dar nu spectaculoase”, spune şi Doris Andronescu, directorul 0-32380-sanador.jpggeneral al Sanador, pentru CAPITAL Online. Acesta mai susţine că majorarea va fi determinată de faptul că în România piaţa serviciilor medicale private este abia la început.

Acelaşi lucru îl spun şi reprezentanţii Medsana, care anunţă două inaugurări în acest an în Capitală. „Seviciile medicale private nu mai sunt considerate de mult servicii de lux, ci o necesitate. Totuşi, am observat că oamenii tind să limiteze serviciile medicale la minimum necesar. În acest sens, vedem că numărul clienţilor persoane individuale va fi crescător în acest an, dar numărul de servicii utilizate va rămâne constant”, spune Doina Zidăroiu, directorul de vânzări al Medsana.

Criza nu opreşte planurile de investiţii

Stagnarea pieţei de servicii medicale private şi temperarea creşterii numărului de clienţi nu opresc planurile investiţionale ale operatorilor de clinici. Mai mult chiar, anul acesta va fi marcat de noi deschideri şi de proiecte mai ample, cum ar spitale de mare capacitate.

De la începutul lui 2009, CMU a deschis deja trei clinici în Ploieşti, Constanţa şi Bucureşti, cât şi banca de celule stem. „Avem în lucru şi alte două achiziţii în ţară şi un proiect greenfield. La acestea se adaugă spitalul de nişă, pentru care suntem abia în faza de fezabilitate şi nu ştim dacă se va concretiza în acest an”, a afirmat Sergiu Neguţ.

0-32379-medsana.jpgÎn plină criză, şi Medsana anunţă un spital privat şi două noi clinici în Bucureşti. Nici Medlife nu simte impactul crizei în planurile investiţionale. „Proiectele noastre vor fi implementate conform proiectelor, ţinând cont însă de condiţiile specifice pieţei”, spune Dorin Preda, membru în Consiliul de Administraţie al Medlife. În acest sens, va avea loc relocarea clincii de medicină Materno-Fetală, lărgirea Life Memorial Hospital, deschiderea unei noi hyperclinici în Capitală şi demararea investiţiilor pentru deschiderea unei hyperclinici în Iaşi.

2009 este un an de consolidare a business-ului şi pentru Sanador. „Ne consolidăm clinicile pe care le deţinem deja, mai ales în tehnologie”, spune Doris Andronescu, directorul general al Sanador, care afirmă, de asemenea, că recesiunea nu a schimbat deloc planurile de investiţii.

DETALII:
Citeşte şi Segmentul corporate trage în jos piaţa serviciilor medicale private.