Toyota România a lansat pe piaţă două modele noi, destinate în special traficului urban: automobilul de clasă mini iQ şi crosover-ul Urban Cruiser.

Aceste două modele vin pe piaţa românească într-un moment în care vânzările auto sunt vizibil afectate de impactul crizei economice, iar potenţialii cumpărători se reorientează spre maşini mici, cu un consum cât mai redus.

Totuşi, importatorul nu şi-a stabilit ţinte prea mari în acest an şi speră să comercializeze aproximativ 100 de unităţi din fiecare model pană în luna decembrie, păstrarea volumului total de vânzări la un nivel similar cu cel de anul trecut (10.095 unităţi n.r.) şi menţinerea cotei de piaţă la un nivel de peste 3%, potrivit directorului de mnarketing al Toyota România, Veronica Mircea.

Toyota iQ

0-32026-capital0001toyotaiq.jpgCu o lungime de 2,98 metri, Toyota IQ este, potrivit importatorului, cel mai mic automobil cu patru locuri de pe piaţă. Totuşi, acest lucru face ca portbagajul să fie aproape inexistent: 32 litri, volum similar cu cel al rezervorului.

Volumul portbagajului poate ajunge însă la 238 de litri cu bancheta din spate rabatată, în condiţiile în care lungimea totată a maşinii este de 2,98 metri, lăţimea este de 1,68 metri, iar înnălţimea ajunge la 1,5 metri. Ampatamentul măsoară 2,00 metri.

iQ dispune pentru început de un motor pe benzină, cu o capacitate de 1,0 litri şi 68 cai putere, urmând ca din luna iulie, acestuia să i se alăture un propulsor tot pe benzină, cu o capacitate de 1,33 litri.

Cutia de viteze pentru ambele tipuri de motoare este în 5 trepte M/T, sau Multidrive, iar preţul cu TVA porneşte de la 13.031 euro pentru varianta cu motor de un litru.

Viteza maximă pe care iQ o poate atinge este de 150 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100km/h se face în 14,7 secunde pentru transmisia M/T şi în 15,5 secunde pentru varianta Multidrive.

0-32028-capital0002toyotaiq.jpg 0-32029-capital0003toyotaiq.jpg

 

 

 

 

 

Noul iQ are un consum mixt de carburant care ajunge la 4,3 litri şi respectiv 4,7 litri la 100 km, în funcţie de transmisie.

Toyota Urban Cruiser

0-32031-capital0001toyotaurbancruiser.jpgLa un nivel mixt al emisiilor de 118g/km, în varianta cu motor 1,4 l D-4D, fără tracţiunie integrală, Urban Cruiser este, potrivit companiei, SUV-ul cu cele mai mici emisii de CO2.

Urban Cruiser dispune de două tipuri de motorizare, una pe benzină, cu o capacitate de 1,33 litri Dual VVT-i, ce dezvoltă 101 CP şi un propulsor diesel, cu o capacitate de 1,4 litri D-4D şi 90 CP. Tracţiunea este de tip 2WD pentru ambele motoare, propulsorul diesel beneficiind însă şi de transmisie AWD. Transmisia este în şase trepte, pentru ambele motorizări fiind de tipul MT.

Peţul noului Urban Cruiser porneşte în România de la 15.725 euro cu TVA inclus, pentru varianta cu motorizare pe benzină Dual VVT-i.

Lungimea acestui SUV de oraş este de 3,93 metri, înălţimea ajunge la 1,525 metri, lăţimea măsoară 1,725 metri, iar ampatamentul ajunge la 2,46 metri. Volumul portbagajului este de 314-388 litri cu bancheta din spşate ridicată, în funcţie de dotări, iar cu bancheta rabatată se poate ajunge la 743 litri.

Pentru varianta cu tracţiune integrală, volumul portbagajului diferă, acesta fiind de 305 şi 673 litri, în funcţie de configuraţia banchetei din spate. În acelaşi timp, volumul rezervorului este de 42 litri pentru toate cele trei variante de echipare.

0-32037-capital0002toyotaurbancruiser.jpg 0-32038-capital0003toyotaurbancruiser.jpg

 

 

 

 

 

Urban Cruiser poate atinge o viteză maximă de 175 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h variază între 11,7 şi 12,5 secunde, în funcţie de motorizare.

Consumul mixt al acestor propulsoare este cuprins între 4,5 litri/100km pentru motorul diesel cu tracţiune 2WD şi 5,5 litri/100km pentru motorul pe benzină. În aceste condiţii, emisiile de CO2 înregistrate sunt de minim 118 g/km la motorul diesel de 1,4 litri, fară tracţiune integrală şi pot ajunge la maxim 130 g/km la acelaşi tip de motor, cu tracţiune integrală.