Compania a lansat în luna mai o acţiune adresată experţilor în securitate informatică, invitaţi să caute deficienţe. "Când credeţi că aţi găsit un bug de securitate care ne-ar putea afecta site-urile, aplicaţiile şi/sau portalurile, anunţaţi-ne!", se poate citi pe site-ul companiei. "Dacă ceea ce ne semnalaţi corespunde cu ceea ce căutăm, vom fi fericiţi să vă recompensăm pentru timpul şi eforturile dvs.", adaugă anunţul. 

Doi hackeri, printre care americanul Jordan Wiens, şeful unei firme specializate, între altele, în securitate informatică, au obţinut astfel o recompensă constând în "mile", puncte de fidelitate convertibile în călătorii, echivalente cu câteva zeci de zboruri interne. Cei doi nu au fost totuşi autorizaţi să facă publică natura deficienţelor descoperite. 

Acest tip de program, numit "bug bounty" (primă de bug), este extrem de răspândit în mediul noilor tehnologii, Facebook, Google şi Microsoft recurgând la el pentru a descoperi probleme înainte ca hackeri răuvoitori să le exploateze. Este însă prima oară că o companie aeriană face acelaşi lucru. 

United Airlines a avut de câteva ori probleme informatice. În 2011 a fost nevoită să îşi ţină la sol toate avioanele din cauza unei "pene informatice" care a paralizat sistemele de rezervare şi a făcut imposibilă îmbarcarea pasagerilor. Tot o problemă informatică a provocat în luna iunie blocarea în aeroporturi a avioanelor în Statele Unite timp de aproape o oră. 

Introducerea "bug bounty" la United Airlines constituie un răspuns la aceste probleme legate de securitate. În afară de faptul că permite companiei să testeze vulnerabilitatea sistemului său cu cheltuieli reduse, programul reprezintă şi o acţiune de comunicare menită să asigure clienţii în privinţa subiectului sensibil al securităţii informatice, încheie lemonde.fr.

AGERPRES