Atenție la SMS-urile legate de livrarea unor colete! Puteți pica în capcana hoților

Potrivit Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), cetățenii români continuă să fie țintiți de campanii de tip Smishing. Scenariul preferat de infractori în această perioadă este cel al notificărilor prin SMS legate de livrarea unor colete, aceștia folosindu-se de imaginea serviciilor de curierat pentru a păcăli oamenii.

„Astăzi vă prezentăm o mostră de Smishing care se folosește de branding-ul DHL:

Fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online! Asigurați-vă că sunteți mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizați date sau efectuați plăți.

Evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute.

Evitați furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor link-uri venite prin sms, e-mail sau platforme de mesagerie! Tastați numele site-ului pe care doriți să introduceți astfel de date manual în browserul de internet, pentru siguranță.

Analizați cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română.

Accesați sigurantaonline.ro pentru a afla cum vă puteți proteja de atacatorii care vă vânează datele. Avem și o serie de quiz-uri, dacă doriți să vă testați abilitățile de a detecta și evita astfel de amenințări: https://quiz.sigurantaonline.ro.

SigurantaOnline este o campanie de conștientizare la nivel național, derulată de DNSC, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB), alături de parteneri importanți din sectorul privat IT&C”, scrie pe pagina oficială de Facebook a DNSC.

Clienții Transelectrica trebuie să fie foarte atenți! Pot rămâne rapid fără bani pe card

Cu câteva zile în urmă, DNSC a informat că mai multe atacuri de tip phishing/scam sunt propagate prin intermediul SMS-urilor către cetățenii români, iar campania „impersonează Transelectrica”.

„Echipa DNSC vă supune atenției un nou val de atacuri de tip phishing/scam propagate prin intermediul SMS-urilor către utilizatori din România. Campania impersonează compania Transelectrica și folosește scenariul deconectării serviciilor pentru neplată, așa cum se poate observa din imaginile atașate.

Odată ce potențiala victimă accesează link-ul din curiozitate, este redirecționată către un site de phishing cere și colectează date sensibile (personale și de card), acestea ajungând în posesia atacatorilor. Deși conține elemente de identitate vizuală corespondente Transelectrica, este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, dacă citim numele de domeniu al site-ului pe care suntem trimiși (ithmeony[.]space)!

Textul mesajului este unul care nu respectă în totalitate rigorile limbii române, semn că ar fi fost tradus automat din altă limbă, fără a fi adaptat.

Verificați mereu sursa mesajelor, înainte de a face o acțiune care v-ar putea pune în pericol datele.

Atunci când nu sunteți siguri că ar fi trebuit să primiți un mesaj, verificați transmiterea lui de către expeditor pe canalele de comunicare alternative.

Evitați accesarea de link-uri din astfel de surse necunoscute sau dubioase și verificați-le cu o soluție de securitate, atunci când aveți dubii.

Nu furnizați date personale, date de autentificare sau date financiare la cerere, în urma accesării unor astfel de link-uri.

Dacă ați furnizat din neatenție date de card, este important să anunțați imediat banca. Dacă vi s-au furat bani din cont, depuneți o plângere la Poliție (online sau la cea mai apropiată secție)”, este mesajul transmis de DNSC prin intermediul rețelelor sociale.