Grupul MOL a anunțat astăzi acordul de vânzare – cumpărare cu Eni, vizând entități de afaceri în Cehia, Slovacia și Romania, inclusiv rețele de distribuție de carburanți (care funcționează în prezent sub marca Agip). Acest pas contribuie într-o mare măsură la strategia Grupului MOL pentru segmentul  rafinare și marketing (Downstream) de a spori prezența pe piață, acoperirea geografică și numărul de clienți. Preluarea activității de vânzări engros de carburanți de la Eni, în țările respective, este de asemenea inclusă în acest acord.

Prin această integrare, Grupul MOL vizează sinergii importante privind vânzările engros și retail, o creștere a calității produselor și serviciilor, respectiv a excelenței operaționale.  “Această achiziție reprezintă un moment marcant al strategiei noastre de creștere a rețelei de benzinării în Europa Centrală și de Est. În Cehia, vânzările medii ale stațiilor achiziționate se situează între primele trei poziții, într-un clasament al companiilor de retail de carburanți. În plus, Grupul MOL va deține a doua mare rețea de benzinării din Cehia. MOL își lărgește semnificativ acoperirea geografică în România și face un pas înainte în ceea ce privește percepția brandului în Slovacia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.

În România, achiziția reprezintă un punct de referință pentru îndeplinirea strategiei Grupului MOL de a-și crește cota de piață. Prin integrarea celor 42 noi benzinării,  MOL România va ajunge la o rețea de 189 unități, plasate pe artere de trafic intens sau în poziții de mare vizibilitate, sub marca MOL. Compania va continua să ofere șoferilor din România servicii de calitate, ca de exemplu programul de loialitate MultiBonus. În plus, partenerii MOL România, utilizatori ai cardurilor de carburant vor avea la dispoziție o rețea de acceptare extinsă, în special în sudul României.

Tranzacția vizează, printre altele, operațiunile de vânzări engros și preluarea gestiunii entităților locale. Poziția Grupului MOL în Cehia va fi puternic susținută prin această achiziție: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft și cele 125 stații PAP Oil, vor majora cota de piață a  Grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale rețelei nou achiziționate reprezintă aproape dublul mediei naționale.

În Slovacia, rețeaua Grupului MOL va ajunge la 253 unități. Cele 41 benzinării nou integrate vor contribui la îmbunătățirea vânzărilor medii și a portofoliului de produse și servicii destinate clienților. MOL a convenit să achiziționeze și participația  Eni în Ceska Rafinerska (CRC); totuși, Unipetrol, ca acționar majoritar al  CRC, deține dreptul de preempțiune pentru acțiunile CRC. Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiții prestabilite, printre care și obținerea avizului din partea autorităților de reglementare în domeniul concurenței.