Potrivit raportului financiar publicat la BVB,  Grupul Digi raportează o pierdere de 41 mil. euro la S1/2020, la venituri de 623 mil. euro. Cauza este legată costuri financiare nete de 110 mil. euro.

Profitul în S1/2019 a fost de de 3,2 mil. euro. În S1/2020, grupul a raportat un cost financiar net de 110 mil. euro, în creştere de la 41 mil. euro în S1/2019.

Ce venituri a făcut în semestrul doi

Potrivit unui comunicat de presă, grupul Digi Communications N.V. a anunțat, vineri, 14 august 2020, rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului 2020, încheiat la 30 iunie 2020, cu venituri în creștere cu 5 %, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior (EUR 310 milioane, față de 294 milioane EUR) și un progres al unităților generatoare de venituri (RGU) la 16,9  milioane de la 15,5 milioane, la 30 iunie 2019. EBITDA ajustat a fost de 115 milioane EUR (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 6 % față de aceeași perioadă a anului 2019.

„Global, grupul a înregistrat o performanță consistentă în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în ciuda schimbărilor privind sănătatea publică. Pe măsură ce autoritățile au trecut la relaxarea restricțiilor sociale și comerciale, ca urmare a pandemiei COVID-19, de la jumătatea lunii mai, operațiunile Digi și principalele activități s-au adaptat la noile reguli și măsuri, continuând să asigure sănătatea angajaților, clienților, partenerilor.

În ciuda unui mediu general instabil, operațiunile Digi din toate teritoriile unde este prezent au avut rezultate stabile, confirmând nevoia de conectivitate a tuturor segmentelor de public, mai ales în contextul pandemiei. Drept urmare, la finalul celui de-al doilea trimestru, numărul RGU pe principalele segmente de servicii (internet fix și cablu TV) au înregistrat un nou nivel istoric de 3,9 milioane RGU (internet fix), respectiv 4,5 milioane RGU (cablu TV). Serviciile de comunicații electronice mobile de voce și date au ajuns la 6 milioane RGU”, se arată în comunicat.

În România, Consiliul Concurenței a aprobat, în iulie, transferul unor active între filiala locală și trei operatori independenți (AKTA, DCS și ATTP Telecommunications). Acesta este un pas mai departe în proiectul companiei noastre privind creșterea digitalizării și reducerea diferențelor de conectivitate între diferitele regiuni ale principalei noastre piețe. Ca urmare a tranzacției, vom furniza servicii de calitate la prețuri accesibile către sute de mii de clienți, arătând hotărârea noastră de a încuraja aspirațiile acestora spre un nivel de trai superior”, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Grupului Digi Communications N.V.

Lider al portabilității

Operațiunile din România au contribuit semnificativ la veniturile consolidate ale grupului (61 % în trim. II 2020), la totalul serviciilor furnizate  (70 % RGU) și la EBITDA consolidat (75 %). Cele mai importante evoluții în acest trimestru încheiat la 30 iunie 2020, față de aceeași perioadă a anului 2019, au fost obținute pe segmentul serviciilor de comunicații electronice fixe (+ 13 % RGU internet fix și + 8 % RGU pe segmentul pay-tv).

Pe segmentul comunicațiilor mobile, în al doilea trimestru al anului, Digi și-a păstrat poziția de lider al portabilității, în ciuda unei reduceri a numărului de portări față de aceeași perioadă a anului 2019, de la 80.411 numere de telefonie mobilă portate la 70.236. În total, în primul semestru al anului 2020, în rețeaua Digi Mobil s-au portat 166.643 de numere, într-o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului anterior, când s-au înregistrat 164.830 de numere portate. În iunie 2020, Digi a înregistrat o cotă de piață  44,8% din totalul numerelor mobile portate.

Grupul Digi pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.