Declarații noiembrie 2011
"Cel târziu în primăvara anului viitor, întreaga autostradă Bucureşti-Ploieşti va fi dată în folosinţă. Practic este gata în decembrie, cu excepţia unui pod extrem de important şi care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. În rest, este gata. Asta înseamnă că, în primăvara viitoare, aprilie cel târziu, Bucureşti-Ploieşti e terminată."
Declarații februarie 2010
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/2bojMKXHq28" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Declarații aprilie 2009
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/a_T0oC7FFoY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Cum arată lucrările
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/9ue1rCKYb1o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), preţul pe kilometru între Moara Vlăsiei şi Bucureşti este de aproximativ 9,4 mil. euro, faţă de 5,6 mil. euro în cazul celui de-al doilea tronson. Spre comparaţie, la Autostrada Transilvania compania americană Bechtel cerea 14,7 mil. euro per kilometru, tarif care a fost redus ulterior la 6,9 mil. euro/km.
La începutul anului, CNADNR anunţa că va inaugura anul acesta 83 km de autostradă, la care s-ar fi adăugat 34 km de centuri ocolitoare la nivel de autostradă.
Stadiul lucrării la începutul lui octombrie 
secţiunea Bucureşti-Moara Vlăsiei (Km 0+000-19+500)

– se turna stratul 2 de asfalt pe ambele căi,

– se lucra la amenajarea intersecţiilor de la capetele acestui sector (inclusiv la pasajul peste autostradă de la Moara Vlăsiei pe DJ 101) şi la montarea parapetului metalic,

– s-a pus în funcţiune pasajul de pe DJ 100 situat peste autostradă, la Km 8+950.

Stadiul fizic:

– Km 0+000-6+000, 0%,

– Km 6+000-19+500, 85%,

secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti  (Km 19+500-62+000)

Stadiul fizic: 64%.

– sub-secţiunea Km 19+500-31+600 (Euroconstruct Trading ’98 S.R.L.)- se lucra la toate podurile şi pasajele, la fundaţia de balast şi la stratul de balast stabilizat cu ciment.

– sub-secţiunea Km 31+600-48+200 (PA&CO International S.RL.)- se lucra la toate podurile şi pasajele, la fundaţia de balast, la stratul de balast stabilizat cu ciment pe ambele căi. A început turnarea asfaltului pe primii 10 Km pe ambele căi.

– sub-secţiunea Km 48+200-62+000 (Spedition UMB S.R.L.)- se lucra la amenajarea intersecţiei de la centura Ploieşti, se monta parapetul metalic, urmand să se toarne stratul final de asfalt – cel de uzură.