Se anunţă noi reguli mult mai stricte pentru maşinile ce vor fi vândute în Uniunea Europeană.

Comisia Europeană a prezentat normele Euro 7. Cu cât se vor scumpi autoturismele la nivelul UE?

Joi, 10 noiembrie, Comisia Europeană a prezentat propunerile privind noile norme Euro 7. În cazul în care pachetul este aprobat de Parlamentului European, totul va fi implementat din 2025, în cazul autoturismelor noi, şi din 2027, în cazul camioanelor.

Normele Euro 7 aduc schimbări în ceea ce priveşte numărul emisiilor de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel. Vor fi condiţii mult mai stricte şi atunci când vine vorba despre sistemul de frânare sau despre anvelope. Regulile se vor aplica inclusiv autoturismelor electrice.

Thierry Breton, comisarul european pentru Piața Internă, spune că totul va scumpi maşinile noi cu cel mult 150 de euro.

„În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare.

Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice.

Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”, a declarat comisarul european.

De ce sunt producătorii auto nemulţumiţi de planurile Comisiei Europene?

Producătorii auto sunt însă nemulţumiţi, pentru că mulţi au în plan să lanseze numai maşini electrice până în 2035, astfel că nu văd sensul unei investiţii pentru trecerea la normele Euro 7.

„Considerăm că va fi o încetinire a acestei treceri către electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul că vor fi necesare investiții de circa 20 de miliarde de euro pentru tranziţia și punerea în circulație a acestor vehicule adaptate Euro 7.

Va fi o presiune imensă asupra producătorilor de camioane, care vor trebui să investească enorm în adaptarea motoarelor şi sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindcă știm că 99% din transportul de marfă din Europa se realizează cu vehicule alimentate cu motorină”, spune Adrian Sandu, reprezentant al Asociației Constructorilor de Autoturisme din România, potrivit stirileprotv.ro.

La nivelul României, cele mai multe autoturisme se încadrează la norma de poluare Euro 4 (circa 2,6 milioane de maşini din cele peste 7,6 milioane înmatriculate). Urmează apoi Euro 3, Euro 5, iar Euro 6 regăsim doar puţin peste 950.000 de autoturisme.