Sebastian Burduja vrea să mute traficul din Capitală în subteran

Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, a dat duminică detalii despre proiectul său ambițios, denumit „TUB – Tunel Urban București”. El a evidențiat problemele de mobilitate urbană din București, caracterizând orașul ca fiind blocat și încremenit în timp din punct de vedere al dezvoltării infrastructurii.

În plus, liberalul a subliniat că un oraș modern trebuie să fie conceput pentru oameni, nu pentru mașini, și a propus soluția de a transfera traficul auto în subteran.

„Da, e un oraș blocat. Bucureștiul a rămas parcă încremenit în timp, nu și-a dezvoltat infrastructura de mobilitate – și nu mă refer doar la infrastructura pentru mașini. Mă refer și la benzi unice, s-a făcut prea puțin, asta e realitatea. Mă refer la piste de biciclete, nu s-a făcut aproape nimic în ultimii ani”, a declarat Sebastian Burduja la B1TV.

Tunelul va elibera spațiu la suprafață pentru bucureșteni

Proiectul „TUB – Tunel Urban București” are ca scop legarea nordului de centrul Capitalei și mai departe, prin intermediul unui tunel subteran care ar descongestiona traficul și ar elibera spațiu la suprafață pentru utilizarea de către locuitori.

„Toată filosofia dezvoltării urbane, eu asta am studiat, pentru asta m-am pregătit, și la Stanford, și la Harvard, și la Banca Mondială, patru ani la Washington, dezvoltare urbană, ce înseamnă să crești o capitală. Un oraș modern e un oraș pentru oameni, nu pentru mașini, asta este realitatea. Ce trebuie să facem cu mașinile? Să le ducem în subteran, nici măcar în suprateran. Pasajele supraterane am văzut cred unu inaugurat în ultimii patru ani (…). Întreținerea la un pasaj de suprafață în general e mult mai scumpă decât întreținerea unui pasaj subteran”, spune președintele PNL București.

Burduja a menționat că s-a inspirat din modelul orașului Boston și a detaliat traseul tunelului propus, care ar conecta mai multe puncte importante din București, inclusiv Piața Presei Libere, Piața Arcului de Triumf, Charles de Gaulle, Piața Victoriei, Piața Romană, Piața Universității, Piața Unirii și Piața Tineretului.

Sebastian Burduja
SURSA FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Burduja spune că s-a inspirat din exemplul orașului Boston

Prin implementarea acestui proiect, Burduja susține că traficul ar fi fluidizat, iar spațiul public de la suprafață ar putea fi reamenajat pentru a fi utilizat de către pietoni și alte activități recreative. El a evidențiat deja beneficiile transformării Căii Victoriei într-o zonă pietonală și a subliniat potențialul de revitalizare urbană pe care îl poate aduce proiectul „TUB – Tunel Urban București”.

„Am un proiect care practic leagă nordul de centrul Capitalei și mai departe. Am discutat cu mulți specialiști. Eu îi spun «TUB – Tunel Urban București». De unde m-am inspirat? Din exemplul Bostonului (…). Ce vreau să fac este să începem acest proiect care va lega pasajul de la Piața Presei Libere cu Piața Arcului de Triumf, Charles de Gaulle, Victoriei, Romană, Universitate, Unirii, Tineretului. Dacă avem axa asta care taie practic orașul de la nord înspre sud, descongestionăm traficul și redăm spațiul de suprafață oamenilor. Ați văzut ce frumos e pe Calea Victoriei pietonală?”, a mai declarat Sebastian Burduja.