În România sunt mulți oameni înstăriți, dar puțini și-au ridicat de la zero afaceri mari și prospere. Membrii unei familii din Constanța se numără printre antreprenorii care, pornind de la o investiție minimă, reușesc să facă diferența în economia românească.

Dan Fați, împreună cu soția, Lidia, și cu fratele, Claudiu, au construit în urmă cu 21 de ani businessul Dacris, astăzi un jucător important în sectorul românesc de birotică-papetărie. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a depășit 18 milioane de euro, iar anul acesta, datorită investițiilor, estimările arată că se va depăși pragul de 20 de milioane de euro.

„Am realizat în primul semestru din 2015 obiectivul cifrei de afaceri bugetate, adică  un avans cu 15% față de aceeași perioadă a lui 2014.  Anul acesta am  investit peste 800.000 de euro într-un nou spațiu de depozitare și în dezvoltarea platformei logistice existente”, explică Dan Fați, directorul general al grupului de firme Dacris.

Investiții însemnate în aceleași direcţii sunt bugetate și pentru sfârșitul anului, totul ca urmare a unei strategiei bine gândite de dezvoltare a companiei. „Am continuat investițiile în magazinul online și am diversificat gama de produse existente în portofoliu”, completează antreprenorul.

Parteneriat de milioane

Deja nu mai este o știre că, în urmă cu două luni, Dacris a reușit o mișcare importantă pe piața de papetărie-birotică est-europeană: a încheiat un parteneriat exclusiv cu Staples, cel mai mare furnizor de articole de papetărie din lume. „Staples și-a dorit continuarea expansiunii în Europa de Est alături de un partener de încredere, cu experiență, care poate oferi soluții profesionale și inovatoare unor clienți exigenți, iar Dacris a fost alegerea naturală, care ne onorează”, a spus Dan Fați.

Această mișcare strategică vine și ca urmare a tendințelor din piața românescă de profil, fondatorii Dacris observând de ceva timp orientarea clienților către produse de calitate. Când au început această afacere, membrii familiei Fați nu luau în calcul informații complexe, precum profilul clienților sau  tendințele pieței. E drept, nici nu se gândeau că vor ajunge să fie parteneri cu liderul mondial în domeniu. „În urmă cu 21 de ani, am deschis primul magazin într-un fost garaj, pe o mică stradă centrală din Constanța, în care vindeam imprimate tipizate”, își amintește Lidia Fați.

Creștere pas cu pas

Erau anii de după Revoluție, în care puteai să reușești în business chiar și dacă nu îți găseai o nișă. Piața cerea orice, oricum. Iar dacă aveai viziune și alegeai să te implici în producție, era imposibil să nu faci profit.

„După imprimatele tipizate, am adăugat ofertei noastre produse de papetărie, iar în decembrie 1994 am deschis propria noastră tipografie. În 1997, am deschis prima filială în București, iar în următorii ani am ajuns în toată țara”, spune fondatoarea Dacris. În toată această perioadă, cei trei antreprenori au realizat cât de important este să-ți găsești furnizori serioși. Prin urmare, încă de atunci au pus bazele unor parteneriate cu cele mai mari companii din lume și au acordat o atenție sporită importurilor și strategiei de vânzări.

De-a lungul timpului, au reușit astfel să devină unicii importatori și distribuitori ai produselor Pilot în România și, apoi, s-au orientat și către comerțului online, Dacris ajungând să opereze în prezent două magazine virtuale. De altfel, mixul dintre comerțul tradițional și cel modern este modelul de business în care cred cu tărie membrii familiei Fați.