Logan a primit din partea juriului 195 puncte, în timp ce modelului B-Max i-au fost acordate 160 puncte, iar lui Sandero, 115 puncte. Pe locurile următoare s-au clasat, în ordine, Renault Clio (104 puncte), Skoda Rapid (96 de puncte), KIA cee`d și Opel Mokka (77 puncte), Peugeot 208 (72 puncte), Chevrolet Malibu (62 puncte) și Volvo V40 (50 puncte). Cele 10 mașini ajunse în finală au fost selectate de membrrii juriului dintr-un număr de 26 vehicule considerate eligibile pentru titlul „Mașina Anului 2013 în România”.
Pentru a fi eligibil, un model trebuie să fie complet nou (nu face-lift), de vânzare pe piața românească cel mai târziu în luna ianuarie 2013. Lista mașinilor eligibile a fost realizată pornind  de la documentul similar dat publicității de juriul european „Car of the Year” (COTY), la care au fost adăugate modelele specifice pieței românești care nu apar în lista COTY.
Pentru stabilirea listei finalistelor, fiecare membru al juriului a avut sarcina de a alege zece mașini din lista celor eligibile. Fiecare vehicul votat a primit câte 1 punct, în finală calificându-se autoturismele cu cel mai mare punctaj.
În finala desfășurată astăzi, după o sesiune de teste cu toate vehiculele selectate, membrii juriului au avut posibilitatea de a ierarhiza și nota cu 15 puncte modelul cel mai apreciat, cu 11 puncte mașina de pe locul doi și cu 9 puncte mașina de pe trei. Apoi, în ordine descrescătoare, mașinile finaliste au putut fi clasificate primind șapte, șase, cinci… puncte.
Pentru o jurizare unitară, comitetul de organizare al Asociației Presei Auto din România (APAR) a pus la dispoziția membrilor juriului câteva criterii orientative precum designul interior și exterior, manevrabilitatea, calitățile dinamice, noutățile tehnologice, confortul, securitatea, consumul de combustibil, impactul asupra mediului. La acestea se adaugă elemente importante precum prețul modelului, relevanța pe piața românească și imaginea mărcii.

Te-ar putea interesa și: