Marți, 27 septembrie, motorul TCe cu numărul 3 milioane a ieșit de pe linia de asamblare a departamentului Motoare al Uzinei Mecanice și Șasiuri Dacia. Anunțul a fost făcut de companie, care a precizat totodată și ce specificații are acesta.

Astfel, conform sursei citate, motorul TCe are un propulsor ECO-G 100, cu carburație mixtă benzină și GPL, dar și o capacitate cilindrică de 1 litru, care dezvoltă 100 CP, alături de un cuplu maxim de 170 Nm.

Motorul a ajuns deja la Uzina Vehicule Dacia și urmează să fie folosit pentru a echipa un model Logan Prestige. Modelul ar urma să ajungă la un client din România, informează sursa citată.

Directorul executiv al Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia, despre motorul TCe

Directorul executiv al Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia a avut și el o reacție în acest sens. Acesta susține că în compania pe care o conduce sunt produse motoare adoptate nevoilor clienților.

Totodată, acesta a explicat că motorul este unul fiabil, economic și în același timp se încadrează în normele ecologice actuale. Referitor la cifra de trei milioane, Gabriel Vieru explică că aceasta confirmă continuarea activității de la Uzina Mecanică, dar și a eforturilor făcute de salariați și a încrederii pe care clienții o acordă.

„Producem un motor adaptat nevoilor clienților. Este economic, fiabil și se încadrează în normele ecologice actuale sau depășesc așteptările în această privință, cum este cazul variantei cu GPL. Cifra de 3 milioane este o mărturie a continuității activității la Uzina Mecanică, a competențelor și a eforturilor făcute de salariați și bineînțeles a încrederii pe care ne-o acordă clienții”, a declarat cu această ocazie Gabriel Vieru, directorul executiv al Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia.

Motoarele TCe sunt produse din 2012 în România

Amintim faptul că prima generație de motoare TCe, cunoscută sub numele de cod intern HR09, a intrat în fabricație la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD) de la Mioveni în anul 2012.

De cealaltă parte, actuala generație, a doua, denumită HR10, se află în producție de la finalul anului 2018. Conform informațiilor făcute publice de companie, peste 40% din producția de motoare realizată de UMCD echipează vehiculele produse pe platforma industrială Mioveni.

În același timp, mai departe, motoarele TCe ajung să fie livrate la export către uzine vehicule ale Renault Group din Franța, Slovenia și Turcia, echipând, printre altele, modele precum Renault Clio V sau Nissan Micra.