Este vorba despre un ajutor de salvare a Companiei Energetice Oltenia, de 1,2 miliarde de euro. Acesta are rolul  de a restructura și a asigura supravieţuirea companiei şi totodată, o va face performantă, a spus luni ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu.

“Compania energetică Oltenia: vă înţeleg tuturor îngrijorarea. Este şi o îngrijorare a mea. Dar nu trebuie să confundăm miliarde de lei cu miliarde de euro. Cred că acei colegi ai noştri care vorbeau, vorbeau de 5 miliarde de lei. Chiar săptămâna trecută, joi, am avut o discuţie pe baza programului de restructurare care este adus la minister.

L-am discutat cu conducerea companiei, l-am discutat cu Consiliul Concurenţei şi vă asigur că acel ajutor de 1,2 miliarde de euro de salvare se va transforma, aşa cum am promis, într-un ajutor de restructurare care va asigura supravieţuirea companiei energetice Oltenia şi o va face performantă. Şi nu prin închiderea totală a cărbunelui, ci prin trecerea pe gaz a unor elemente de producere a energiei electrice şi menţinerea unor centrale de producere în continuare pe cărbune, care să respecte normele de mediu. Acest lucru se va întâmpla şi se va întâmpla anul acesta, exact în termenele propuse”, a declarat ministrul.

Mediul de afaceri a fost doborât

Totodată, şeful de la Economie a admis că din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de Covid-19 “mediul de afaceri a fost lovit, IMM-urile au fost lovite”, astfel că a fost gândit un program de 1 miliard de euro pentru investiţii pentru aproape toate domeniile: 550 de milioane de euro vor fi granturi de până în 250 000 euro pentru investiţii în aproape toate domeniile; 350 de milioane de euro vor fi orientate către turism, HoReCa, industria de evenimente şi transport auto, cele mai lovite din industrie în această pandemie, granturi de capital; 100 de milioane de euro vor fi destinaţi companiilor mici cu unul sau doi acţionari, care nu au salariaţi şi care nu au putut beneficia de nicio protecţie.

“Avem foarte multe programe pe care vrea să le derulăm. IMM Invest este un program al Ministerului de Finanţe şi nu al Ministerului Economiei, dar vă pot spune că schema de ajutor este aprobată de UE. Modificările din parlament nu au fost aprobate şi de aceea au fost suspendate aceste puncte de modificare a Ordonanţei cu privire la IMM Invest tocmai pentru a obţine aprobarea Comisiei Europene. Deci, ea funcţionează şi funcţionează pe o aprobare a Comisiei Europene. (…) Industria auto este prioritară pentru noi. Ea poate supravieţui, este direct legată în această pandemie de industria auto din spaţiul european. Marile companii produc subansamble în România sau produc autoturisme în România.

Am văzut cum poate supravieţui în această perioadă grea şi prin comenzi de la stat. Aţi văzut că MAI şi-a onorat acel contract care exista, de 6.000 de autovehicule pentru Dacia Renault. Există scheme de ajutor care vor fi implementate pentru companiile mari unde industria auto va fi prezentă”, a adăugat acesta.