Un număr foarte mare de români au credite pe termen lung la bancă. Indiferent care a fost motivul pentru care ei au contractat un credit pe 15, 20 sau chiar 25 de ani, este foarte probabil ca situația personală pe parcursul unei perioade atât de lungi din viața fiecăruia să se schimbe dramatic. Iar ceea ce odată a fost o socoteală simplă să devină peste ani o imensă greutate legată de picior.
Tocmai pentru astfel de situații, Uniunea Europeană a hotărât că trebuie să existe o formulă prin care oamenii să-și poată renegocia relația pe termen lung cu banca creditoare în funcție de situația reală în care se află. În România, există o instituție specializată în aceste negocieri, care oferă servicii gratuite celor aflați în nevoie. Conciliatorii recrutați de această instituție sunt avocați sau consultanți cu foarte multă experiență, iar deciziile acestora sunt acceptate în 90% din cazurile de până acum de părțile implicate.
Instituția în cauză se numește Consiliul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar – CSALB – iar serviciile acesteia se află la un click distanță. Înscrierea se face online, fără a fi nevoie de prezența fizică sau tone de hârtii de completat. Se poate apela la serviciile acestei organizați independente nu doar în cazul unui credit la bancă, ci și în cazul unui împrumut contractat de la alte IFN-uri.
Liviu Fenoghen, director CSALB a explicat pentru CapitalTV cum se întâmplă negocierea asistată între clienți și bănci.