Turcia a reprezentat ani la rând una dintre destinațiile preferate de vacanță ale românilor. În ultimii ani însă, prețurile au crescut considerabil, susține directorul general al companiei Fibula Air Travel România, Muharrem Mavisu.
„Turcia a devenit o destinație turistică foarte scumpă. Mai ales în ultimii doi ani. De exemplu, dacă mergeați la un hotel categoria de lux, doi adulți și doi copii, pentru o săptămână, în lunile iulie-august plăteați 2.800-2.900 de euro. Acum nu puteți să mergeți sub 5.000 de euro în niciun caz. Pentru că Turcia s-a scumpit într-adevăr foarte mult. (…) Inflația este de peste 50-60%”, a explicat Muharrem Mavisu.
Potrivit acestuia, țara rămâne însă o destinație care atrage mulți turiști.
„Raportul preț-calitate, când comparați cu Spania, Grecia sau alte țări, pentru că peste tot sunt scumpiri, dă câștig Turciei. Pentru că în Turcia există alternative. Dacă mergi la hotelul X poți să faci un downgrade, la mai puțini bani, și să îți faci o vacanță. Dar în alte destinații nu ai șansa asta, din păcate”, a precizat directorul tour-operatorului.
Cine decide
Muharrem Mavisu a explicat în cadrul ediției de luni a podcastului „Picătura de business”, moderat de redactorul-șef al revistei Capital, Sorin Andreiana, și modul în care este stabilită destinația finală.
„Prima dată sunt copiii. Pot să vă spun că ceea ce aleg copiii asta rămâne. După aceea, sunt doamnele și domnișoarele. Și ultimii, din păcate, sunt domnii. În Turcia destinațiile căutate sunt resort-urile pentru familie și pentru copii”, a precizat specialistul. În opinia acestuia, și pentru doamne criteriul principal este ca „să aibă copiii condiții bune. Când merg acolo vor să nu aibă foarte multe probleme.”
În cazul domnișoarelor, alegerea este influențată de existența night-club-urilor din cadrul hotelurilor, de party-urile tematice și de show-uri.
„Tinerii merg mai mult în Spania și Grecia, care oferă vacanțe personalizate. Oferă mai multe opțiuni pentru divertisment și viață de noapte”, a subliniat Muharrem Mavisu.
Turism medical și sportiv
Motivele pentru care românii aleg să meargă în Turcia s-au diversificat de-a lungul timpului.
„Turismul medical a explodat în Turcia, de exemplu. Și turismul de sport. Dacă mergeți iarna în hotelurile din Turcia, sunt multe cluburi de fotbal, academii de tenis și altele. Turcia nu mai înseamnă doar turism de resort sau estival. Ne-a ajutat foarte mult în acest sens guvernul turc”, a menționat directorul Fibula Air Travel România.
Potrivit acestuia, faptul că, de anul trecut, românii pot călători în Turcia numai cu buletinul reprezintă un avantaj foarte important. Mai ales dacă este necesară obținerea pașapoartelor.
„Pe lângă timpul de așteptare, este și costisitor. V-ar duce la un cost de 250, 300, 400 de euro (pentru o familie de patru persoane – n.r.). În loc să îi mai cheltuiți, acum puteți merge cu buletinul fără probleme. Și asta ne-a ajutat foarte mult să creștem numărul de turiști. Cu minimum 70-80.000 de persoane”, a declarat Muharrem Mavisu.
Ediția integrală a podcastului „Picătura de business” poate fi vizionată aici.