Topul „Excelență în Management” a reunit cei mai importanți manageri din România din diferite domenii de activitate, printre care cultura, CSR, HR, CFO și Comunicare.

Care credeți că este cel mai de succes proiect implementat în 2022? 

Un proiect important anul trecut a fost implementarea procesului de returnare a paleților de lemn către depozitul nostru din Bulgaria, proces care a presupus mai multe operațiuni:

 – un tender pentru selecția transportatorului, care pe lângă capabilitățile logistice suficiente pentru preluarea întregii cantități generate de magazinele noastre trebuia să aibă și acoperire națională, având în vedere extinderea JYSK în toată țara, 

– implementarea unui software care să asigure trasabilitatea paleților de la intrarea acestora în țară, până la returnarea în depozitul din Bulgaria și generarea documentelor necesare,

– implementarea unui software de comandă a  preluării paleților și integrarea acestuia cu firma transportatoare,

– adaptarea unor proceduri interne contabile care să reflecte acest proces conform cerințelor legale si operaționale la nivel de magazin.

Este o schimbare care, pe lângă beneficiile din punct de vedere al optimizării costurilor, ne ajută să fim mai sustenabili. Toată cantitatea de paleți introdusă în România este acum refolosită în mai multe cicluri de livrare, în comparație cu ce se întâmpla înainte, când toți paleții deveneau deșeuri pe piața națională. Refolosirea paleților are avantajul de a fi o acțiune sustenabilă, pentru că prin reutilizare folosim mai puține resurse și generăm mai puține deșeuri. 

Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?

Cel mai mare proiect de până acum este încă în desfășurare. Organizația din România este responsabilă de intrarea JYSK pe piața din Turcia si va asigura pe viitor managementul organizației din Turcia. Proiectul a început în urmă cu doi ani, iar primele magazine JYSK din Turcia se vor deschide în luna Mai 2023. Pe lângă complexitatea implementării tuturor sistemelor  și procedurilor JYSK (IT, contabilitate, HR, salarizare, vanzare si stock management, logistica etc.) într-o țară nouă,  o mare provocare a venit din adaptarea acestora la legislația locală, o legislație nearmonizata cu cea din UE.

Spre exemplu, distribuția mărfurilor se face de la depozitul nostru din Bulgaria, iar produsele trebuie să treacă prin procedura de import, ceea ce presupune o documentație extinsă și perioade de timp mai mari până când produsele ajung pe rafturile magazinelor noastre, toate traduse la final în costuri logistice mai ridicate.  Un alt exemplu ar fi cel legat de folosirea e-invoice în Turcia, care a presupus integrări cu instituțiile statului și dezvoltări semnificative în softul pe care-l folosim, conform cerințelor specifice în acest sens. Adăugăm aici o inflație foarte ridicată, un curs valutar instabil și o devalorizare constantă a monedei locale, care au crescut complexitatea acestui proiect.

Care sunt proiectele prevăzute pentru 2023?

Finalizarea implementării acțiunilor din Turcia este prioritatea anului 2023. Local, în România, avem în plan schimbarea softului de vânzare și stock management la nivel de magazin, integrarea acestuia cu un nou model de imprimantă fiscală si recertificarea acestora din punct de vedere fiscal. Este un proiect ce se va desfășura ulterior finalizării celui din Turcia, având în vedere alocarea resurselor necesare și disponibile pentru dezvoltarea softului, testarea acestuia și apoi implementarea în magazine. 

Care sunt cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat în contextul pandemiei?

Prima problemă care a apărut în pandemie a fost lipsa stocurilor de produse de igienă necesare colegilor și impuse de lege, precum măști, mănuși, dezinfectanți etc. Concomitent cu lipsa stocurilor, ne-am de creșterea prețurilor la produsele respective. A doua problema a fost să îi ținem pe colegi motivați în acea perioadă foarte impredictibilă, în care existau informații contradictorii cu privire la cum acționează virusul, cum se transmite, consecințele acestuia etc. Noi suntem un retailer, ceea ce înseamnă că majoritatea angajaților nu pot lucra de acasă, ci au trebuit să fie zilnic la serviciu, în magazin, să intre în contact cu clienții în acesta perioadă incertă.  

De ce v-ați lovit în relația cu administrația locală sau centrală? 

Ca de obicei birocrația și comunicarea cu acestea. Însă, pandemia a avut și un efect pozitiv, și anume digitalizarea și accesarea online a mai multor servicii din administrația locală și centrală, ceea ce ne eficientizează munca. Lucrurile merg mult mai bine acum, mai ales în ceea ce privește administrațiile locale, iar comunicarea este mai rapidă. Depunem online inclusiv documentația pentru deschiderea noilor puncte de lucru, primim aprobările, așadar după perioada covid am făcut un pas important înainte.  

Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră? 

Cred că cel mai bun sfat pentru un tânăr la început de drum este chiar promisiunea pe care JYSK o face angajaților săi: „Bring dedication, meet possibillities”. Dacă te implici, ești dedicat jobului ales și ai rezultate, posibilitățile de creștere sunt nelimitate. 

Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani? 

Deja apar noi cerințe pentru raportări, iar acestea vor fi din ce în ce mai complexe în următorii ani. Legislația s-a schimbat atât pentru rapoartele financiare, cât și pentru cele non-financiare, iar companiile trebuie să fie mult mai transparente. Cerințele legale referitoare la raportări vor fi din ce în ce mai stricte și vor include din ce în ce mai mulți indici care țin de ESG. La acest capitol, România a introdus, de exemplu, cerințele de Taxonomie ale Uniunii Europene mai devreme decât alte țări din Europa. O altă cerință introdusă recent pentru contribuabilii mari este obligația de raportare SAF-T.

Bani și Succes. Ce vă spun aceste cuvinte? 

Sunt rezultatul muncii și dedicării unei echipe implicate.