Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege, a explicat recent că va intra în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale.

Potrivit noilor reguli, obligațiile de plată sunt suspendate atunci când un client contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură. Trebuie menționat că primirea unui răspuns poate dura până la 15 zile lucrătoare.

Zoltan Nagy-Bege a oferit explicații despre suspendarea obligațiilor de plată

„De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare și până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege la Antena 3.

Furnizorul va reface factura și va corecta suma

De asemenea, vicepreședintele ANRE a subliniat că furnizorul va reface factura și va corecta suma, în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate.

„În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege.

Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022

În altă ordine de idei, compania Hidroelectrica a anunțat că va emite facturile la energie electrică pentru luna august 2022 începând din această săptămână.

„Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022 începând de săptămâna viitoare (27-31 martie). Momentan compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme.

Menționăm că astfel de erori sunt inerente până la maturizarea completă a sistemului şi apelăm la înţelegere din partea clienților noştri şi îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, compania a înființat special adresa de mail sold@hidroelectrica.ro”, au transmis reprezentanţii companiei Hidroelectrica la Antena 3.