Virgin Atlantic se va alătura unui număr din ce în ce mai mare de flote comerciale care au testat această tehnologie, cu grade diferite de succes. Prima companie aeriană care a permis pasagerilor să efectueze apeluri telefonice în timpul zborului a fost Emirates, în anul 2006.

Pasagerii Virgin Atlantic care zboară între Londra şi New York la bordul noii aeronave A330 Airbus vor putea, de asemenea, să trimită şi să primească sms-uri sau email-uri şi vor avea acces la internet. Serviciul va putea fi folosit, însă, de doar 10 persoane în acelaşi timp, din cauza lăţimii de bandă limitate.

Apelurile telefonice în timpul zborului vor costa o liră pe minut, iar sms-urile, 20 de pence.

Serviciul nu va fi permis în timpul decolării sau aterizării, trebuind, de asemenea, să fie oprit cu 250 de mile înainte ca avionul să intre în spaţiul aerian al SUA, din cauza legislaţiei americane.

Apelurile telefonice vor fi permise, în cele din urmă, şi pe flota de aeronave Boeing 747 a companiei. Virgin estimează că circa 20 de avioane vor furniza acest serviciu până la sfârşitul anului.

În 2009, Ryanair a devenit prima companie aeriană europeană care permitea pasagerilor utilizarea telefoanelor mobile în timpul unei curse, la un tarif de 3 lire pe minut. Serviciul utiliza un sistem complicat prin satelit şi echipament scump în loc de reţelele mobile tradiţionale.
Sursa: Agerpres