Dintre aceştia, 32,1% au încheiat contracte cu Petrom, 21,4% cu Rompetrol, 19,6% cu Lukoil, 10,7% cu OMV, 8,9% cu MOL, iar 1,7% s-au orientat către alţi distribuitori, locali, arată studiul ‘Consumul de carburanţi în rândul companiilor din România’.

De asemenea, studiul arată că dintre companiile care intenţionează să îşi schimbe furnizorul de carburanţi, majoritatea au optat să se îndrepte către OMV, Petrom şi Rompetrol, ca prime opţiuni.

Peste două treimi din managerii români consideră că resursele de petrol sunt aproape de a fi epuizate, iar alternativa cea mai promiţătoare la energia bazată pe hidrocarburi este energia solară, conform sursei citate. În pofida acestei perspective ‘ecologic corecte’, cea mai mare parte a companiilor participante la cercetare sunt dependente de consumul de carburanţi, 77% din managerii chestionaţi declarând că folosesc combustibili petrolieri în desfăşurarea activităţilor economice ale firmei.

Combustibilii ‘clasici’ sunt cei mai folosiţi de către companiile din Romania. Motorina este folosită în proporţie de 71,9% şi benzina – 69,3%. O proporţie semnificativă de întreprinderi, adică 16,6%, utilizează şi gazul petrolier lichefiat (GPL).

Sectorul de activitate în care combustibilii petrolieri lichizi sunt utilizaţi preponderent este transportul angajaţilor şi al mărfurilor cu autovehicule proprii – 90,5%, arată studiul.

Majoritatea companiilor mici şi mijlocii chestionate achiziţionează des carburanţi, cei mai mulţi respondenţi cu funcţii de conducere în firme declarând că alimentează cu combustibili zilnic (31,9%) sau o dată la câteva zile (36,2%).
La ce se uită un manager când este în fața pompei

Cel mai important criteriu pe baza căruia managerii decid să achiziţioneze carburanţii pentru companie este calitatea produselor (61,3% din respondenţi). În acelaşi timp, preţul este apreciat ca important sau foarte important de către 57,1% din manageri.

Pentru actualul semestru din 2011, cei mai mulţi din managerii chestionaţi (45%) anticipează o creştere moderată a cheltuielilor cu carburanţii necesari desfăşurării activităţilor economice ale companiilor pe care le conduc. De asemenea, 27,5% din respondenţi prevăd o menţinere la acelaşi nivel a cheltuielilor cu carburanţii, iar 10,1% consideră ca ele vor scădea moderat.

Grupul româno-german Rentrop&Straton are peste 200.000 de clienţi. Compania face parte din reţeaua internaţională VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG, grup de consultanţă în afaceri german, cu operaţiuni la Bonn, Berlin, Salzburg, Zürich, Varşovia, Bucureşti, Moscova, Londra, Manchester, Madrid şi Johannesburg.