Cel mai mare producator de bunuri de lux din lume, Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), a înregistrat o scădere cu 23% a profitului net în prima jumătate a anului, ca urmare a performanţelor scăzute pe segmentul ceasurilor, al bijuteriilor şi al băuturilor fine.

Producătorul coniacului Hennessy şi al parfumurilor J’Adore sau Miss Dior Cherie a înregistrat în primele 6 luni ale anului un profit net de 687 de milioane de euro, în scădere faţă de câştigul de 891 de milioane de euro realizat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile companiei au crescut nesemnificativ, cu 0,2%, de la 7,79 miliarde de euro, la 7,81 miliarde de euro.

Cele mai afectate divizii ale LVMH au fost cel al ceasurilor de lux, unde profitul a scăzut cu 73%, dar şi al băuturilor, care au avut un căştig mai mic cu 41%.

În acelaşi timp, însă, divizia de fashion a raportat un avans de 7 procente a profitului net pentru primul semestru al anului. În ciuda scăderilor raportate, Bernard Arnault, CEO-ul LVMH s-a arătat mulţumit, subliniind că rezultatele au fost mulţumitoare ţinând cont de contextul economic.

SURSA: „People’s Daily”