Majoritatea producătorilor de automobile livrează în prezent mașinile cu jante de tablă. Cei care vor jante de aliaj trebuie să plătească în plus, însă nu puțini sunt aceia care aleg să achiziționeze jantele ulterior și în special de la magazinele online. 

Cea mai mare greșeală pe care o pot face cei care aleg jante noi din aliaj se referă la factorul de echilibrul ET sau Offset. Puțini acordă importanță acestei caracteristici deși este extrem de importantă.  Pentru jantele din aliaj din categoria after-market, producătorii auto permit anumite toleranțe pentru acest ET, de până la 1,5 cm către exteriorul mașinii în așa fel încât să nu existe riscuri majore ca roata să atingă părți ale caroseriei în timpul rulării. O valoare necorespunzatoare a acestui factor de echilibru poate determina multe probleme de ordin tehnic precum vibrații în roți la frânarea de la viteze mari, suspensii care reacționează greșit, direcție greoaie sau dimpotriva, ușoară, dar instabilă, iar în cel mai rău caz lovirea unor elemente ale caroseriei în timpul virajelor sau la încărcarea masinii la capacitate maximă.

La fel de important, mai ales când faceți achiziția online este să specificați vânzătorului tipul de prezon. Acestea au un filet care nu este universal, iar prezoanele de la jantele de tablă sunt diferite față de jantele de aliaj. Un set de prezoane pentru toate cele patru roți costă între 150 și 200 de lei, așa că nu este deloc de neglijat acest aspect. 

Jantele din tablă sunt mai ieftine și mai ușor de întreținut. Astfel, ele pot fi îndreptate în cazul unor deformări ușoare, fără riscul de a le fisura, și pot fi revopsite. Jantele din aliaj au o greutate mai mică față de o jantă de tablă, la același diametru, se ventilează mai ușor și se găsesc într-o varietate de modele. Dezavantajul prinicipal este prețul.