Nuanţele de mov închis (fructe de pădure) şi tonurile de cupru se adaugă portofoliului existent de culori, la fel ca nuanţele de maro, albastru şi verde, care revin în tendințe. Mai mult, deși verdele a fost o culoare rar folosită în industria auto, în 4-5 ani se preconizează că va deveni din ce în ce mai popular.

Preferința pentru culoarea maro, prezisă de BASF cu ani în urmă, este încă de actualitate. Această culoare este deja folosită pentru aproape 7% din maşinile înmatriculate în Germania (faţă de 2% în 2009). “Sunt semnale că diversificarea paletei de culori în industria auto va continua şi că, în viitor, vom vedea nuanţe precum verde smarald sau bronz. În mod special, preferința pentru verde devine din ce în ce mai evidentă,” arată raportul echipei globale de designeri.

Oamenii redescoperă nuanțele de nişă

Verde intens se regăseşte tot mai des în preferințele cumpărătorilor de automobile. În plus, culori precum roşu rubiniu sau nuanțele de albastru extind gama de culori.

"Putem să ne aşteptăm la culori mai intense şi la efecte mai îndrăzneţe”, explică Corinna Sy designer în cadrul BASF Coatings Europe. Alăturând culoarea coacăzelor negre nuanţelor intense de maro şi cupru, sau celor de smarald, designerii promit că în viitor, călătoriile pe drumuri ne vor oferi adevărate experienţe cromatice.

Tendinţa globală nu este şi unitară, în schimb. Date fiind creşterea semnificativă a industriei auto din regiunea Asia-Pacific şi importanța  producătorilor locali, designerii au introdus în colecţiile lor culori specifice Chinei şi regiunii Asia –Pacific.

BASF Coatings dezvoltă, produce şi comercializează o gamă variată de vopsele şi lacuri de înaltă calitate pentru automobile, produse pentru refinisare, lacuri industriale şi vopsele decorative. BASF are o prezenţă semnificativă în domeniul vopselurilor şi lacurilor de acoperire pe pieţele din Europa, America de Nord şi regiunea Asia Pacific.