Ambele companii obţin aproximativ 60% din vânzări în SUA, unde concurenţa în rândul retailerilor s-a intensificat. Împreună, ele ar controla aproximativ 4% din piaţa din SUA, în timp ce în Europa entitatea combinată ar fi al patrulea mare retailer alimentar, conform analiştilor de la Natixis. Discuţiile sunt în stadiu preliminar şi ar putea să nu aibă ca rezultat încheierea unei tranzacţii, au anunţat proprietarii lanţurilor de magazine Stop & Shop şi Food Lion.

”Estimăm că sunt şanse de 50% pentru finalizarea tranzacţiei. Acest procent ar putea părea optimist, ţinând cont că negocierile sunt în stadiu preliminar. Totuşi, nu vedem alternative pentru Ahold”, a explicat analistul James Grzinic, de la Jefferies în Londra, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Marţi, acţiunile Delhaize au urcat cu 3,6%, la 85,88 euro, la Bursa de la Bruxelles, evaluând compania belgiană la 8,9 miliarde de euro, în timp ce titlurile Ahold au crescut cu 3,7% la Bursa de la Amsterdam, capitalizarea de piaţă a grupului olandez fiind estimată la 16,9 miliarde de euro. De săptămâna trecută, acţiunile Delhaize şi Ahold au urcat cu 17% şi, respectiv, 8,3%.

O fuziune ar crea economii de 600 milioane de euro pentru cele două companii, susţin analiştii de la Jefferies. Speculaţiile privind posibila fuziune dintre Ahold şi Delhaize au apărut în 2007. De atunci, ambele companii au vândut active şi au schimbat structura acţionariatului.

În SUA, Delhaize operează reţelele de supermarketuri Food Lion şi Hannaford. În România, Delhaize Group este prezent prin lanţul de supermarketuri Mega Image, cu o reţea ce cuprinde 415 de magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (202), Shop&Go (210), AB Cool Food (1), Gusturi Româneşti (1), Mega Drive (1). Mega Image este cele mai mare lanţ de supermarketuri din România.