Compania germană se aşteaptă ca piaţa auto din China să se extindă cu 8-10% în următorii ani, iar Volkswagen se aşteaptă să depăşească această creştere, a afirmat Karl-Thomas Neumann.

Volkswagen, care colaborează în China cu firmele SAIC Motor Corp şi FAW Group, a vândut în perioada ianuarie-octombrie 2011 aproape 1,9 milioane de vehicule, cu 14,8% mai mult decât în perioada similară din 2010.

De asemenea, compania germană face eforturi pentru a-şi dubla capacitatea anuală de producţie în China, la 3 milioane de vehicule, până în 2015, a anunţat Karl-Thomas Neumann.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înregistrat în primul semestru din 2011 un nou record de vânzări, datorită creşterii solide din regiunea Asia-Pacific şi din Europa de Est.

Un număr de 4,09 milioane vehicule marca Volkswagen au fost vândute în primele şase luni ale acestui an la nivel global, în creştere cu 14,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În regiunea Asia-Pacific, vânzările companiei germane au crescut cu 19,5%, la 1,26 milioane de vehicule, în special în China, unde vânzările au urcat cu 16,4%, la 1,1 milioane. India a înregistrat cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor, de 217,2%, la 55.100 vehicule.

În America de Nord, vânzările au crescut cu 21,2%, la 319.100, în timp ce în America de Sud vânzările au urcat cu 10,9%, la 455.200 vehicule.

Europa a rămas cea mai importantă piaţă pentru Volkswagen, cu o creştere de 9,3%, la 1,9 milioane de vehicule, sprijinită de creşterea robustă din Europa de Est, de 28,9%, la 253.700 vehicule.

Grupul Volkswagen (care regrupează 10 mărci de automobile, inclusiv automobile de lux Bugatti, Lamborghini şi Bentley) a vândut în 2010 un număr record de 7,14 milioane autovehicule, cu 13,5% mai mult decât în 2009. Grupul auto german vrea să livreze opt milioane de autovehicule în 2011 şi obiectivul său este să devanseze Toyota până în 2018 când ar urma să comercializeze 10 milioane de autovehicule anual.