Potrivit unor informații prezentate de companie și citate de Wall Street Journal, în condițiile în retailerul este secretos cu business-ul său, reprezentanții IKEA au declarat că estimează valoarea brandului la 9 miliarde de euro, adică 11 miliarde de dolari. IKEA a precizat că a utilizat date interne, dar şi analize "din afară", pentru a estima valoarea propriului brand.
IKEA, companie nelistată la bursă, cunoscută pentru discreţie, s-ar plasa astfel undeva între locul 31 şi poziţia 89 în diverse topuri ale celor mai valoroase branduri din lume.
Millward Brown, parte a gigantului media WPP, estimează în cel mai recent top al brandurilor că cea mai valoroasă marcă din lume este Apple, evaluată la 183 miliarde de dolari, reprezentând aproape o treime din capitalizarea de piaţă a companiei, de 581 miliarde de dolari.
Interbrand, parte a Omnicom Group, consideră că valoarea brandului Apple este de 33,5 miliarde de dolari, pe locul 8 în lume, după Microsoft – locul 3, 59 miliarde de dolari, IBM sau Coca-Cola, locul 1, 71,9 miliarde de dolari, scrie Mediafax. Interbrand evaluează marca IKEA la 11,9 miliarde de dolari, pe locul 31 în lume. Millward Brown plasează marca retailerului suedez de mobilier la 9,2 miliarde de dolari, pe poziţia 89 în lume.
IKEA a înregistrat în anul fiscal 2011, încheiat pe 31 august, un profit de 2,97 miliarde de euro, la vânzări de 25,2 miliarde euro.