Potrivit unui studiu realizat de Eurostat, procentul persoanelor care au utilizat anul trecut dispozitive mobile prin intermediul unei rețele telefonice mobile sau al unei conexiuni fără fir în afara domiciliului sau a locului de muncă a fost peste 60% în țări precum Suedia, Danemarca sau Marea Britanie, în timp ce în România procentul a fost de doar 25%.

Mai mult, în România, un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, în 2014, relevă că 17% dintre utilizatorii de internet navighează de pe tablete și 19% folosesc smartphone-ul în procesul achiziției de produse de pe internet, ceea ce reprezintă o creștere de 4% față de 2013. Prin urmare, este important ca varianta mobile a unui site să fie ușor accesibilă și funcțională, astfel încât conținutul să se adapteze dispozitivului de pe care utilizatorul navighează, și să se încarce repede.

„Cu siguranță companiile au înțeles că produsele și serviciile lor trebuie să poată fi consumate și de pe dispozitivele mobile, iar succesul afacerii pe care o derulează depinde și de imaginea lor online, atât pe desktop, cât și pe mobil. De altfel, în ultima perioadă am observat o creștere a cererii din partea clienților pe segmentul mobile”, a declarat Alex Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Recomandările Zitec pentru optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile

În acest sens, Zitec vine cu o serie de recomandări pentru companiile care doresc să aibă un website relevant pentru motoarele de căutare și să ofere o experiență plăcută utilizatorului, în vederea menținerii unui avantaj competitiv.

Prima recomandare se referă la plasarea mesajelor de tip call-to-action în primul ecran și poziționarea acestora central, astfel încât să fie imediat vizibile utilizatorilor care accesează website-ul. Apoi, meniul trebuie să fie simplu și bine organizat, pentru ca utilizatorii să poată găsi rapid ceea ce caută. Alte aspecte importante prin care poate fi îmbunătățită căutarea de pe dispozitivele mobile sunt folosirea filtrelor, plasarea casetei de căutare într-un loc cât mai vizibil și posibilitatea de a reveni ușor la pagina de start.

În ceea ce privește cumpărăturile propriu-zise, utilizatorilor trebuie să li se permită achiziția chiar dacă nu sunt înregistrați pe website și să finalizeze tranzacția de pe alt dispozitiv, dacă își doresc acest lucru.

Nu în ultimul rând, companiile ar trebui să ia în considerare optimizarea întregului website pentru mobil, nu doar a anumitor secțiuni, dar și includerea în strategia de promovare a unui buget special pentru campanii Google Adwords pentru dispozitive mobile.

Potrivit specialiștilor Zitec, costul pentru optimizarea unui website pentru mobil variază în funcție de complexitatea dezvoltărilor și a funcționalităților dorite. Spre exemplu, optimizarea unui website de prezentare implică un cost mult mai mic decât cea a unui magazin online cu un flux de comandă elaborat.

Un exemplu de succes în ceea ce privește adaptarea unui website pentru mobil, realizată de Zitec, este lansarea variantei pentru mobil a website-ului zonia.ro, magazin online de îmbrăcăminte, ce a avut un impact imediat asupra încasărilor comerciantului.

„De când am lansat varianta de mobile, în urmă cu un an, traficul pe mobil a crescut cu 200%, iar conversia pe mobil a crescut cu 112%. În ultimul an, 40% din comenzi au fost făcute de pe dispozitive mobile, iar în perioada 15 martie – 14 aprilie 2015 am avut chiar 50% din comenzi venite de pe mobil”, a spus Cosmin Miron, General Manager zonia.ro.

Te-ar putea interesa și: