Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cât câștigă constructorii auto europeni pentru fiecare mașină

Autor: | | 56 Comentarii | 9256 Vizualizari

Profitul BMW pentru fiecare vehicul comercializat în primul trimestru din 2011 a fost, în medie, de 4.462 euro. Producătorii generaliști precum Fiat, Renault sau PSA au profituri mult mai mici.

Multe companii au avut, în primele trei luni ale acestui an, un profit mult mai mare decât se estima. În cazul producătorilor germani de maşini premium, profitul pentru fiecare maşină vândută a fost de ordinul miilor de euro. Conform analiştilor Bloomberg, BMW a încasat mai mulţi bani per maşină vândută decât în întreaga sa istorie, mai exact 4.462 de euro. În timp ce Mercedes-Benz a înregistrat, în medie, un profit de 4.145 de euro pentru fiecare maşină, iar divizia Audi a grupului Volkswagen, 2.981 de euro. Trebuie spus că profitul menţionat este înainte de plata taxelor şi alte cheltuieli financiare (EBIT). „BMW pare a juca într-o altă ligă decât principalii săi competitori în această perioadă“, consideră Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse London, în timp ce şeful grupului german, Norbert Reithofer, a declarat la prezentarea rezultatelor financiare că „am generat venituri şi am vândut mai multe maşini în această perioadă decât în orice alt prim trimestru. BMW Group este pe cale să obţină venituri-record în acest an.“ Cu toate acestea, nici Audi şi nici divizia Mercedes-Benz a Daimler nu au înregistrat rezultate mai puţin demne de luat în seamă în primul trimestru. În ciuda unui profit per maşină ceva mai mic, ambele mărci premium au avut vânzări mult peste aşteptări, care au împins veniturile consolidate ale grupurilor din care fac parte la cifre greu de estimat anul trecut. Astfel, în timp ce grupul BMW a vândut 382.758 de maşini, înregistrând venituri de 16,03 miliarde de euro, Volkswagen, deţinătorul Audi Group, a comercializat 1,98 milioane de maşini, din care au rezultat venituri de 37,47 miliarde de euro, iar Daimler a realizat venituri de 24,47 miliarde de euro din vânzarea a 310.700 de unităţi. Sfidând criza Anul trecut, BMW a realizat un profit mediu pentru fiecare maşină ceva mai mic, de 3.557 euro, în timp ce Mercedes-Benz a încasat 3.645 euro/maşină, iar Audi, 2.528 euro/maşină. De altfel, aceste rezultate corespund şi ierarhiei în funcţie de profitul operaţional al diviziei de automobile unde, în 2010, primul loc la categoria producătorilor de maşini premium este ocupat de Mercedes-Benz, cu 4,656 miliarde de euro, urmat de BMW Group, cu 4,355 miliarde euro şi Audi, cu 3,340 miliarde euro. Asta în ciuda faptului că BMW a vândut cele mai puţine maşini prin comparaţie cu rivalii săi – 1.224.280 unităţi faţă de 1.276.827 la Mercedes-Benz şi 1.321.000 la Audi. Și alţi producători au avut rezultate foarte bune în 2010. Folosind algoritmul utilizat de analiştii Bloomberg, adică împărţirea profitului opera­ţional (EBIT) la numărul de maşini vândute,  rezultă că, la categoria producători auto generalişti, Volkswagen a încasat circa 560 de euro înainte de taxe şi dobânzi pentru fiecare maşină vândută, în timp ce Fiat a avut un profit de 250 de euro, Skoda de 590 de euro, Renault peste 150 de euro, iar PSA Peugeot Citroën circa 170 de euro. Și cei de la Dacia se pot mândri cu un rezultat extrem de bun. În 2010, profitul înainte de taxare, obţinut pentru fiecare maşină vândută a fost de circa 250 de euro. Și, dacă aceste rezultate, e drept aproximative, pentru că niciun producător nu anunţă public profitul obţinut per maşină comercializată, vi se par destul de mici, atunci poate ar fi bine să aruncăm un ochi şi spre „liga mare“, cea a producătorilor exclusivişti, unde Ferrari, de exemplu, obţine un profit impresionant, de aproximativ 49.900 de euro pentru fiecare maşină furnizată unui client. 49.900 de euro este profitul mediu, înainte de taxare, obţinut

de Ferrari pentru fiecare maşină vândută în 2010

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!