Circa 15.000 de suporteri ai echipelor Atletic Bilbao şi Atletico Madrid au venit miercuri cu zboruri charter. Circa 5.000 de suporteri au sosit pe curse obişnuite marţi, alţi 3.000 de suporteri sosind miercuri cu zboruri regulate, potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache.
Cum s-a văzut Bucureștiul în presa spaniolă

Potrivit FPTR Bucureştiul a înregistrat aproximativ 25.000 de turişti, care au cheltuit, în fiecare zi, în jur de 150 de euro pentru mâncare, băutură şi cumpărături, valoarea totală a încasărilor fiind de aproximativ 6 milioane de euro. La aceste cheltuieli se mai adaugă un milion de euro reprezentând transportul în Bucureşti şi transferurile de la şi către aeroport.

De la turiştii spanioli s-au încasat pentru cazare aproximativ 3 milioane de euro. Media cheltuielilor de cazare a fost de 120 de euro de persoană pe noapte, iar durata medie a sejurului a fost 2,5 nopţi, se mai arată în comunicatul FPTR.

"Cu ocazia acestui eveniment, Bucureştiul a fost invadat de pasionaţi ai fotbalului: spanioli, români şi alte naţionalităţi. Cu câteva zile înainte de finală au sosit primii spanioli, astfel hotelierii din Bucureşti au găzduit în această perioadă aproximativ 10.000 de turişti spanioli, gradul de ocupare ajungând la 95%, pentru că în Capitală s-au cazat şi peste 10.000 de români veniţi din provincie", se arată într-un comunicat al federaţiei, iar Bucureştiul dispune de aproximatv 22.000 de locuri de cazare în hoteluri.

Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu spunea, miercuri, că din informaţiile sale s-au consumat 200.000 de litri de bere de când suporterii spanioli au "invadat" Bucureştiul.

Secretarul de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), Petre Tobă, a declarat, într-o conferinţă de presă susţinută joi, că peste 11.000 de suporteri ai echipelor de fotbal Athletic Bilbao şi Atletico Madrid au plecat din România cu 49 de aeronave. "Până în acest moment au plecat 49 de aeronave cu 11.093 de suporteri şi avem programări ale plecărilor pe parcursul zilei de astăzi şi inclusiv vineri", a declarat şeful Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică din cadrul MAI.
România poate câştiga un imens capital turistic din organizarea evenimentelor sportive Amploarea evenimentului de miercuri i-a convins pe oficiali că astfel de ocazii reprezintă modalitatea perfectă prin care România se poate promova la nivel mondial. "Faptul că spaniolii şi ceilalţi turişti s-au simţit extraordinar la Bucureşti, petrecând până în zori şi degustând bunătăţile locale, a fost cea mai bună reclamă turistică pe care a avut-o România până în prezent. Cu siguranţă, mulţi dintre fanii care au venit în Bucureşti pentru meci se vor reîntoarce aici ca turişti cu alte ocazii, pentru că România le-a oferit un sentiment de libertate şi de viaţă pe care străinii l-au gustat la cote maxime", a transmis joi, printr-un comunicat, Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). El a spus că România poate câştiga un imens capital turistic din organizarea evenimentelor sportive, cel mai bun exemplu în acest sens fiind decizia de a găzdui finala Europa League la fotbal.

Atletico Madrid a câştigat finala Europa League, după ce a învins pe Athletic Bilbao cu scorul de 3-0, miercuri seara, pe Arena Naţională din Bucureşti.
Estimarea Capital înainte de meci: Economia României face rost de cel puţin 10 milioane de euro fără să producă nimic