Se întâmplă de luni, 15 februarie! Fostul ministru al Muncii, Violeta Alexandru, a postat pe pagina personală de Facebook un mesaj prin care anunță că de luni, împreună cu echipa sa, va prelua mesajele pensionarilor și-i va ajuta pe aceștia cu problemele pe care le au.

Deputalul liberal a precizat că pensionarii au întrebări simple sau complicate și că le va rezolva pe toate.

”Am organizat o mică echipă (sunt doritoare de alți colaboratori, la cât este de muncă) care va prelua mesajele de la pensionari și care îi va ajuta pe aceștia să primească răspunsuri la întrebările pe care le au despre pensiile lor.
Primesc foarte multe mesaje. După număr, în curând, cred că voi putea face o evaluare relevantă național asupra gradului de satisfacție al oamenilor cu privire la modul în care sunt tratați de către casele de pensii.
Îmi dau seama, din ceea ce îmi spun, și unde merg lucrurile bine și unde nu merg. Oamenii au întrebări simple sau probleme mai complicate.”, arată fostul ministru.

Într-o zi casele de pensii vor fi model

Ulterior, fostul ministru a precizat că anumite case de pensii din România au corectat modul în care îi abordau pe cei în vârstă și a subliniat că, la un moment dat, aceste instituții publice vor deveni model de profesionalism în relația cu oamenii.

”La întrebările simple, unele case (unele! Bravo celor care au corectat abordarea după toate semnalele de anul trecut) le răspund cu aroganță, presupunând că un om în vârstă trebuie să știe legislația în pensii și procedurile de depunere a dosarului pe de rost. Și să vină cu dosarul de pensionare gata, la virgulă, fără nicio scăpare, doar să fie preluat și prelucrate datele. Într-o zi, casele de pensii vor fi model de profesionalism în relație cu persoanele la vârsta pensionării.”, mai arată Violeta Alexandru.

Violeta Alexandru promite că va rezolva și problemele mai complicate

Fostul ministru Alexandru precizează că problemele complicate țin de dinainte de a ajunge la casa de pensii. Aceste probleme țin de trecutul profesional al oamenilor iar de multe ori situația poate fi dramatică.

”Problemele mai complicate ale oamenilor, înainte de a ajunge la casa de pensii, țin de trecutul lor profesional în care nu toate lucrurile au fost puse la punct de către angajatori, consecința fiind dramatică, de multe ori, pentru pensiile oamenilor. Ei se străduiesc să recompună pe cont propriu (mai ales cei ai căror angajatori nu mai există) parcusul profesional dar pentru că nu au nici măcar un telefon unde să sune pentru minime informații, sunt deznădăjduiți.
De multe ori, de cele mai multe ori, au nevoie să fie ascultați.
De LUNI, eu și echipa mea ne organizăm în a acorda sprijin integrat oamenilor care au muncit o viață și care au dreptate să ceară respect.”, mai arată fostul ministru.

Sursă Foto: INQUAM Photos/George Calin