Astfel, estimarea de profit operaţional pentru 2011 ar putea fi redusă cu 11% de la 2,7 mld. euro, la 2,4 mld. euro, potrivit estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg. Carrefour îşi va prezenta datele financiare pentru prima jumătate a anului mâine, însă se aşteaptă ca scăderea profitului pentru perioada respectivă să fie de 23%.  Pe fondul scăderii puternice a vânzărilor în magazinele din Franţa, unde se implementează un nou concept, compania a pierdut şi circa o treime din valoarea de piaţă.
Pentru a contracare scăderile, CEO-ul Carrefour Lars Olofsson a numit o nouă conducere a subsidiarei franceze şi a aprobat un plan de 1,5 mld. euro pentru revigorarea celor 500 de super şi hipermarketuri din toată Europa. Noul format, numit Carrefour Planet, dedică mai mult spaţiu unor mărfuri precum alimentele organice şi unor secţiuni ca cea de beauty sau de fashion.
Una dintre problemele Carrefour în Franţa este aceea că a transmis majorarea costurilor opreaţionale asupra cumpărătorilor. Principalii competitori locali, LeClerc şi Intermarche au preţuri cu între 3 şi 5% mai mici decât reţeaua globală. „Percepţia consumatorilor asupra preţurilor Carrefour este aceea că mai mari decât cele ale competitorilor principali, aşa că aplicarea unor măsuri în această direcţie ar putea fi cheia”, arată analiştii de la Espirito Santo Investment Bank, deşi Carrefour a investit deja peste 1 mld. euro în ultimii doi ani în reducerea preţurilor prin promoţii.