Lider incontestabil al tranzacțiilor de autoturisme pe piața auto second hand în mediul online din România este brandul Volkswagen, cu peste 66.400 anunțuri postate pe Auto.ro în ultimul an, conform AutoIndex.
Istoricul mărcii în România, încrederea pe care o acordă românii mașinilor germane datorită gradului ridicat de fiabilitate, siguranței oferite pasagerilor și costului relativ accesibil al pieselor de schimb, au făcut ca Volkswagen să fie cea mai tranzacționată marcă în mediul online. Cele mai multe anunțuri aparțin modelelor Volkswagen Golf și Passat.

Opel a stabilit de-a lungul timpului mai multe recorduri, devenind o referință pe piață prin prisma raportului avantajos dintre preț, echipare, confort și siguranță, ocupând locul al II-lea în mediul online cu peste 61.300 anunțuri postate pe Auto.ro în ultimul an, cele mai multe anunțuri fiind pentru modelele Opel Astra și Vectra.

Marcă autohtonă, Dacia nu se află în topul tranzacțiilor în mediul online înregistrând un număr de 23.500 anunțuri postate în ultimul an pe Auto.ro, tranzacționarea mărcii făcându-se cu precădere în mediul offline.

AutoIndex, cel mai precis instrument de măsurare a pieţei auto second hand, este primul de acest gen din România și are drept punct de pornire anunţurile de vânzare postate pe Auto.ro. AutoIndex furnizează informaţii relevante privind media preţului solicitat, valoarea pieţei de maşini second hand precum şi numărul total de anunţuri şi evoluţia acestuia în timp.

Modalitatea de calcul este complexă, agregă datele din peste 450.000 de anunţuri, se obţine pentru 28 mărci şi 180 modele, ţine cont de kilometri, an de fabricaţie, marcă, model şi preţ.