Am observat in periplul prin companiile – client sau potentiale a fi client preferinta pentru negatii in comunicarea cu angajatii. Nu ma refer doar la regulamentele interne care abunda in sintagme negative ci si la indemnurile care apar pe diverse inscriptii: „Nu puteti intra fara card de acces”, „Nu lasati chistoace in scrumiera/ vase in chiuveta/ mancare in frigider”, „Nu risipiti resurse” iar lista poate continua.

Propaganda cu ajutorul lui NU, o negatie mult prea puternica si scurta, este foarte buna in zona de protectia muncii, siguranta circulatiei, desi nici acolo nu stiu cat de mult impact are. Poate doar daca NU-urile sunt urmate de avertismente concrete si cu impact puternic („Nu atingeti cablul! Pericol de electrocutare!”).

In comunicarea uzuala cu angajatii insa, aceste NU-uri ferme care apar in contexte derizorii, se transforma intr-un veritabil „Ba da!”. Dovada stau regulile incalcate cu naturalete, zecile de chistoace sau vase din chiuveta care tot in sarcina celor care fac curatenie raman.

Te-ar putea interesa și: