Cadbury Schweppes va anunta maine vanzarea diviziei sale de bauturi racoritoare compusa din 7-Up, Dr Pepper si Snapple, informeaza NY Times citand surse apropiate companiei. Cadbury anuntase in luna martie ca va separa cele doua activitati ale sale, productia de dulciuri si cea de bauturi racoritoare, dar nu precizase daca o va vinde sau nu.

In data de 15 iunie, termenul limita pentru depunerea ofertelor, Cadbury primise cel putin trei oferte pentru divizia sa de racoritoare, evaluata de 15,8 miliarde de dolari.

 

Trei consortii se aratasera interesate sa achizitioneze divizia Cadbury, primul fiind format din Bain Capital Partners, Thomas H. Lee Partners si Texas Pacific Group, al doilea din Blackstone Group, Kohlberg Kravis Roberts si Lion Capital, al treilea fiind condus de Cott, o companie canadiana care produce bauturi pentru retaileri precum Wal-Mart. Lion si Blackstone au achizitionat anul trecut operatiunile din Europa ale diviziei de bauturi racoritoare a Cadbury.   

 

Divizia de racoritoare a Cadbury, care mai include marcile Motts, Clamato si Yoo-Hoo, a inregistrat anul trecut venituri de 3,84 de miliarde de euro anul trecut, 35% din veniturile totale ale companiei, si are 18.000 de angajati.

Sursa: NY Times 18 Iunie 2007