În prezent, în București sunt aproape 18.000 de locuri în cinematografe. Dintre acestea, 13.000 sunt cele din cinemaurile din malluri. Numărul locurilor în sălile moderne din Capitală îl depășește net pe cel din restul țării, la nivel național abia putând fi adunate 12.000.
Uitându-ne la aceste cifre, reduse în comparaţie cu alte ţări, am putea concluziona că românii nu sunt mari consumatori de blockbustere. În susținerea afirmației vin alte două cifre: în decursul unui an, un locuitor din vestul Europei merge de trei ori la film, în timp ce un român – și aici ne referim strict la bucureșteni – ajunge doar o singură dată.

Estimări pentru 2012: 4,5 milioane de bilete vândute
Cinematografele din București comercializează anual 3,5 milioane de bilete, în condițiile în care, în decursul celor 12 luni, sălile sunt ocupate complet doar 25% din timp. La un preț mediu al tichetului de șase euro, putem spune că românii lasă în cinematografe 21 de milioane de euro. În 2011, în cinemaurile din România au rulat 426 de filme, din care 17,1% erau românești (față de 10,6% în 2009).
Sunt câteva din cifrele care l-au convins pe Ali Ergun Ergen, CEO al Băneasa Developments, să construiască un cinema în mallul de pe DN1. În fapt, un centru multimedia complet digitalizat, unic, cu 13 săli ce vor avea în total 2.600 de locuri, care urmează a fi inaugurat săptămâna aceasta. „Am văzut multe cinemauri din Europa și America, acestea din urmă inspirându-mă cel mai mult, pentru că oferă o serie de alternative moderne pen­tru filme. Cineva trebuia să ofere aceste lucruri și românilor“, declară pentru Capital managerul.
Astfel, Grand Cinema Digiplex va transmite în sălile sale spectacole live de pe Broadway, operă sau evenimente. Potrivit lui Ergen, acest conținut alternativ va reprezenta 5% până la 10% din businessul cinematografului, însă cu potențial de dezvoltare până la 15%. Noul concept dezvoltat de cei de la Băneasa Shopping City a necesitat o investiție de 19 milioane de euro (din care un milion de euro a fost folosit pentru achiziția proiectoarelor), iar pentru primul an de funcționare se estimează comercializarea a 800.000 de bilete. „Estimăm că numărul biletelor la film vândute în București va crește la 4,5 milioane anul viitor“, spune  Ali Ergun, menționând că nu crede că vom asista la închiderea vreunui cinematograf modern.
Reversul deschiderii Grand Cinema Digiplex  îl reprezintă închiderea singurului „drive-in sezonier“ din București, „o afacere profitabilă“ după cum o caracterizează managerul, însă eforturile celor de la Băneasa Developments se concentrează asupra noului cinematograf.
Potrivit unui studiu, la începutul anu­lui 2011, numărului ecranelor digitale în sălile din Europa era în creștere, peste 10.000 de astfel de ecrane (dintr-un total de 37.000) fiind utilizate în sălile de cinema de pe continent.

19 milioane de euro este investiția efectuată de către Băneasa Development pentru construcția Grand Cinema Digiplex

Estimăm că numărul biletelor la film vândute în București va crește la
4,5 milioane anul viitor.
Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Developments

Cinema, Cinema, Cinema

Provincie
– 18 cinematografe moderne din circa 50
– 92 săli moderne de cinema
-11.982 locuri în cinematografele moderne

București
– 17 cinematografe dintre care zece sunt moderne (Cinema Movieplex, Hollywood Multiplex, The Light Cinema, Cinema PRO, Samsung IMAX, Cinema City Sun  Plaza)
– 82 săli moderne de cinema
– 17.794 locuri în cinemauri moderne.