Analizând disponibilitatea de mașini de ocazie pe piețele din Europa, mai ales din Germania,  se poate observa că mult mai posibil este ca România să devină ținta unor importuri masive de vehicule cu norme de poluare euro 4 și Euro 5. „Din circa 1,5 milioane de autoturisme disponibile pe piața mașinilor de ocazie din Germania, numai 1% sunt non-euro, 2% sunt Euro 1, 4% sunt Euro 3 și 33% sunt Euro 3 și Euro 4.
Prin urmare prea multe vehicule foarte vechi sunt greu de găsit pentru a le mai aduce în România. Trebuie să ne uităm mai degrabă la mașinile cu norma de poluare Euro 5 care ar putea invada piața autohtonă în detrimentul achizițiilor de maini noi”, a declarat șeful Porsche România, într-o dicuție pe această temă cu un grup restrâns de jurnaliști. De altfel chiar și forma de taxare a poluării propusă în acest an de Guvern este favorabilă intrării în țară a acestui tip de mașini.
Conform lui Brent Valmar,„timbru de mediu” respectă toate cerințele Comisiei Europene și va fi  ult mai greu de atacat în instanță, iar românii trebuie să înțeleagă că  nu toată lumea trebuie să își permită o mașină. „Intenționat nu am ieșit până acum cu vreo declarație. Cred că titulatura «timbru de mediu» este mult mai exactă decât toate formele pe care le-a avut până acum taxa pe poluare. Timbrul trebuie însă dublat de măsuri complementare precum un impozit anual care să ajute la înnoirea parcului auto. În plus, trebuie continuat și programul «Rabla»”, dar cu o altă structură decât cea de anul trecut care nu și-a atins scopul”, a continuat oficialul.
În privința acestui impozit anual pe posesie, Brent Valmar este de părere că ar trebui stabilită o vârstă medie a mașinilor de la care acesta să devină prohibitiv. ”Probabil opt ani ar fi cel mai bine. Tot ce este mai vechi trebuie taxat la valoare maximă, iar ce este mai nou trebuie bonificat”.