Conform producătorului, modelul Continental GT3 este animat de o versiune cu carter uscat, adaptată pentru curse, a motorului Bentley bi-turbo V8 de 4 litri. Dezvoltând până la 600 CP în varianta fără limitări de viteză și configurată pentru curse cu ajutorul sistemului de gestionare a motorului, această versiune a motorului V8 îi asigură modelului GT3 puterea necesară pentru a participa cu succes în cursele de viteză. Puterea este transmisă roţilor din spate printr-o cutie de viteze secvenţială Xtrac cu şase trepte cuplată la un diferenţial cu alunecare limitată. Schimbările de viteză se realizează printr-un sistem pneumatic, controlat de padele montate pe volan. Suspensiile faţă-spate cu braţe duble, care dispun de amortizoare reglabile pe patru direcţii, înlocuiesc suspensiile pneumatice ale modelelor standard. Sistemul de direcţie este asistat hidraulic, în timp ce sistemul de frânare prezintă discuri ventilate de fier, combinate cu etriere cu şase pistoane pe față și etriere cu patru pistoane pe spate.
Exteriorul maşinii prezintă un pachet aerodinamic menit să maximizeze forţa de portanță cu glisare optimizată. Aripa din spate este acoperită cu fibră de carbon pentru a asigura portanța şi stabilitatea maşinii, în timp ce separatorul din același material echilibrează forţele aerodinamice în partea din faţă a maşinii. De asemenea, au fost revizuite şi capota, barele de protecţie din faţă şi din spate şi pragurile, pentru a optimiza coeficientul aerodinamic al maşinii şi pentru a ajuta la răcirea motorului. Designul a fost completat de o echipă specializată de ingineri din cadrul Bentley Motors, cu ajutorul partenerului tehnic pentru modelul Continental GT3, M-Sport Ltd. Astfel, la M-Sport a fost înfiinţat un departament special de design pentru etapele de proiectare în detaliu și pentru crearea primei maşini, administrat de biroul motorsport de la fabrica din Crewe.
Odată cu îndepărtarea ornamentelor din interior, a sistemelor electronice și a materialelor de rafinament, modelul Continental GT3 a ajuns la o greutate sub ținta stabilită inițial de 1.300 de kg. Cu toate acestea britanicii suțin că modelul GT3 rămâne un Bentley autentic, fabricat manual, cu volanul, mânerele uşilor şi scaunele realizate de artizanii de la fabrica din Crewe.
Modelul Continental GT3 va începe programul de dezvoltare pentru curse prin optimizarea performanțelor mașinii cu ajutorul simulărilor. Odată cu finalizarea omologării FIA, modelul GT3 va concura în cursele FIA Blancpain în 2014.