Conform portalului „Știri de Cluj” și TVR care îl citează pe primarul din Săvădisla, compania Bechtel își mută în Kosovo și Oman o mare parte dintre utilajele abandonate de ceva timp pe șantierele din Ardeal.
În ciuda acestei mișcări, americanii nu au în plan renunțarea la contractul încheiat cu autoritățile române, mai ales că, și în cazul în care utilajele stau, ei încasează bani în baza unui contract perfect legal, dar extrem de păgubos pentru România. Informația privind mutarea utilajelor a fost confirmată și de Bogdan Sgârcitu, purtătorul de cuvânt al Bechtel în România: „putem spune că, transferând o parte dintre utilaje la alte proiecte ale companiei producem economii beneficiarului (n.r. – statul român) pentru că astfel se reduc costurile de neutilizare a utilajelor”.
De luni bune, CNADNR încearcă să convingă Bechtel să reducă prețul stabilit conform contractului însă, până acum, nu s-a ajuns la consens. Nicoleta Davidescu, director în cadrul CNADNR a declarat că „nu există nici o prevedere contractuală prin care Bechtel să fie nevoită să ceară acceptul CNADNR pentru relocarea echipamentelor. Contractul este în derulare, au loc negocieri legate de programul de lucrări pentru 2011 și 2012. Aceste negocieri au în vedere reducerea costurilor de execuție.”
Bechtel trebuie să mai primească de la statul român 111 milioane de euro pentru lucrări deja executate și, până nu va încasa acești bani nu este dispusă să reînceapă lucrările. Mai mult chiar, dacă la începutul contractului costul pe kilometru era de 5,4 milioane de euro, în prezent costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro din cauza modului în care a fost făcut contractul, cu preţuri ţintă. Deși au trecut mai bine de șase ani de la demararea lucrărilor și circa 1 miliard de euro au fost cheltuiți, Autostrada Transilvania nu are nici 50 de km din cei peste 400 de km  care leagă Brașovul de Borș.