Autoritatea Feroviară Română va fi reorganizată. Preia prin absorbţie activitatea, personalul şi patrimoniul ONFR

Mai precis, Autoritatea Feroviară Română (AFER) preia prin absorbţie, activitatea, personalul şi patrimoniul Organismului Notificat Feroviar Român (ONFR).

„Autoritatea Feroviară Română (AFER), ca instituţie publică de siguranţă naţională, preia prin absorbţie, activitatea, personalul şi patrimoniul Organismului Notificat Feroviar Român (ONFR). În acest fel, AFER devine organism de evaluare a conformităţii care va îndeplini atribuţiile de „organism notificat” şi „organism desemnat” de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, responsabil cu activităţile de evaluare a conformităţii, inclusiv etalonare, încercare, certificare şi inspecţie”, a transmis Executivul într-un comunicat.

Se prevede crearea ASFR, ca urmare a divizării parţiale a AFER

De asemenea, se prevede crearea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), entitate cu personalitate juridică distinctă, ca urmare a divizării parţiale a AFER şi prin absorbţia Organismului de Licenţe Feroviare Român (OLFR).

„Ca nou înfiinţată autoritate naţională de siguranţă şi licenţiere pentru transportul feroviar şi cu metroul, ASFR preia de la cele două instituţii (ASFR şi OLFR – anterior organisme din cadrul AFER) activitatea, structura de personal şi patrimoniul din domeniu.

Astfel, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română devine responsabilă de respectarea condiţiilor necesare pentru garantarea siguranţei sistemului feroviar din România referitoare la proiectarea, construirea, punerea în funcţiune, modernizarea, reînnoirea, exploatarea şi întreţinerea elementelor acestui sistem, precum şi la calificările profesionale şi condiţiile de sănătate şi de siguranţă aplicabile personalului care contribuie la exploatarea şi întreţinerea sa”, au transmis autoritățile.

Trebuie menționat că ambele instituţii se vor finanţa din venituri proprii.

„Procesul de reorganizare contribuie la asigurarea unei activităţi mai suple a celor două instituţii, permite posibilitatea selectării personalului pentru creşterea calitativă a acestuia, contribuie la evitarea creşterii poverii economice pentru operatorii economici din sistemul feroviar şi cu metroul, precum şi la implementarea digitalizării proceselor de depunere şi prelucrare a documentelor”, a completat Executivul.

CFR a lansat licitația pentru modernizarea Gării de Nord din Capitală

În altă ordine de idei, amintim că CFR a lansat oficial prima etapă a celui mai mare proiect feroviar de investiţii din București, și anume licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor de Modernizare/consolidare/reabilitare a staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I), un proiect în valoare de 471,15 milioane lei, cu finanţare prevăzută în Programul Operaţional Transport (POT).

Într-un comunicat al companiei, se arată că etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord Bucureşti, include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, servicii destinate publicului călător şi activitatea comercială, respectiv Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) şi Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviţei).