Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piaţa de capital

Asigurătorii nu gândesc cu inima. Cum poţi pierde banii din RCA dacă faci pe “băiatul bun”. Un caz real

Autor: | | 83 Comentarii | 29053 Vizualizari

Companiile de asigurări nu au neapărat interesul de a plăti daunele către clienţi de aceea orice document care lipseşte de la dosar poate constitui un pretext pentru a refuza plata despăgubirii. A simţit-o pe pielea ei o femeie din Bucureşti căreia i s-a făcut milă de şoferul cu care intrase în coliziune

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor primeşte anual mii de reclamaţii venite de la clienţi ai companiilor de asigurări. Întârzierile pe care asigurătorii le înregistrează la plăţile aferente daunelor auto  sunt deja notorii iar CSA promite că va sancţiona companiile pentru “tergiversare” şi a şi făcut-o, deocamdată, mai mult simbolic. Scăderea substanţială a vânzărilor, îi determină pe asigurători să încerce, în general pe căi legale, să întârzie cât mai mult posibil plata despăgubirilor.În acest context fiecare document lipsă  se poate transforma într-un pretext pentru a nu mai face plata. Este cazul unei doamne din Bucureşti care se află în postura de a plăti din propriul buzunar reparaţiile maşinii deşi este asigurată RCA la una dintre companiile din România.

Atenţie la dovezi. Încheiaţi proces verbal

Într-o intersecţie, un tir s-a încadrat greşit şi a intrat în coliziune cu automobilul condus de respectiva persoană. “Spre poliţie, deşi eram încă în stare de şoc, după spusele şoferului îmi dau seama că făra carnet este distrus, căci el este plătit în funcţie de curse şi este tocmai din Constanţa. Poliţistul ne întreabă dacă există conflict ca să facă el expertiza, şoferul a spus că este vinovat, eu am recunoscut şi ne-a spus să ne facem amiabilă(nr: constatare amiabilă). Deşi soţul mi-a zis să facă poliţistul procesul verbal, am considerat că nu am făcut rău la nimeni în viaţa mea şi nu este nici acum cazul, mai ales că poliţistul ne-a recomandat amiabila.”, povesteşte femeia. De la lipsa procesului verbal a pornit totul. După ce a depus dosarul la compania de asigurare, Euroins, clienta a primit un răspuns potrivit căruia “dinamica accidentului nu justifică plata daunei”. Femeia susţine că asigurătorul nu a desfăşurat o investigaţie în acest sens iar societatea susţine că “nu a refuzat să facă propria investigaţie”.. Următorul pas a fost depunerea unei reclamaţii la CSA. Supraveghetorul a desfăşurat propria investigaţie şi a confirmat, după o lună, poziţia asigurătorului. Îndemnat chiar de cei de la Euroins, clientul a mai depus încă o contestaţie. Încă o dată, cei de la CSA au invocat lipsa probelor în susţinerea clientei. Atenţie, dacă ar fi existat un proces verbal întocmit de Poliţie la locul accidentului, toatea acestea nu ar fi fost posibile. Mai mult, chiar şi o fotografie făcută de client ar fi putut constitui o probă.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!