BIPA se pregătește de debutul pe piața din România în 2026
Grupul REWE pregătește lansarea brandului său de drogherii BIPA pe piața românească în 2026, marcând astfel o extindere strategică importantă pe plan regional.
După succesul înregistrat cu lanțul de supermarketuri Penny, prezent în România din 2001, compania își propune să aducă conceptul BIPA, cunoscut pentru oferta sa diversificată în domeniul produselor de înfrumusețare, îngrijire personală și sănătate.
BIPA, un brand cu o tradiție de peste patru decenii, activează cu succes în Austria și Croația, iar România va deveni astfel a treia țară în care grupul își va extinde prezența în sectorul drogeriilor. Conceptul BIPA pune accent pe prețuri accesibile și o gamă largă de produse, de la cosmetice și parfumuri, la articole pentru bebeluși și produse pentru îngrijirea sănătății, incluzând atât mărci consacrate, cât și branduri proprii.
În contextul adaptării la specificul local, REWE intenționează să aplice în România modelele de succes dezvoltate anterior, ținând cont de preferințele consumatorilor români.
„Suntem mândri să ne extindem și mai mult prezența pe piață. Acest pas este dovada dezvoltării noastre de succes în Austria și Croația și a angajamentului nostru de a oferi produse și servicii la cel mai bun raport calitate-preț și în România, în viitor”, a declarat Markus Geyer, Managing Director BIPA.

România, o piață atractivă pentru investiții durabile
Compania remarcă faptul că mediul economic și infrastructura din România creează un cadru favorabil pentru investiții sustenabile și dezvoltare pe termen lung. Marcel Haraszti, membru al consiliului de administrație REWE International AG, a subliniat că lansarea BIPA în România este o etapă-cheie în strategia de expansiune internațională a grupului, după intrarea pe piața din Croația în 2007.
„România are condiții economice excelente, care nu numai că promovează o creștere dinamică, dar oferă și o infrastructură bună care creează condițiile ideale pentru investiții și poziționează țara ca o locație promițătoare pentru succes durabil”, potrivit BIPA.
În prezent, REWE operează în România 418 magazine Penny, cu o forță de muncă de aproximativ 7.500 de angajați. Această infrastructură va sprijini extinderea BIPA, oferind grupului un avantaj competitiv major în penetrarea pieței.
„Dezvoltarea pieței românești este un pas important în strategia noastră de creștere internațională. După intrarea pe piața croată în 2007, România va urma în 2026.
Așteptăm cu nerăbdare să beneficiem de oportunitățile de afaceri din România, continuând dezvoltarea noastră pozitivă și suntem convinși că vom avea succes și din punct de vedere economic în România.”, spune și Marcel Haraszti, membru al consiliului de administrație al REWE International AG.
Pentru coordonarea proiectului BIPA în România, REWE l-a desemnat pe Martin Gaber în funcția de Managing Director. Cu o experiență vastă în retailul internațional și un parcurs profesional în companii de top din Austria, Italia, Slovacia și Germania, Gaber va prelua oficial conducerea din iunie 2025.
Această mișcare a grupului REWE marchează un nou pas în consolidarea poziției pe piața românească și reflectă încrederea în potențialul de creștere al sectorului de retail specializat în produse de îngrijire și frumusețe. România devine astfel un punct strategic în dezvoltarea internațională a unuia dintre cele mai mari grupuri de retail din Europa.