Hidroelectrica estimează o creștere semnificativă a cererilor de contractare, întrucât oferă un tarif competitiv, semnificativ mai mic decât cel al altor furnizori importanți din piață. Astfel, Hidroelectrica se pregătește pentru un val masiv de clienți noi, afirmând că are capacitatea operațională și logistică necesară pentru a prelua toate solicitările fără a impune un număr limită de contracte.

Hidroelectrica înregistrează în prezent aproximativ 11.000 de cereri pe zi

Pentru a facilita procesul și a evita aglomerația la centrele fizice, Hidroelectrica recomandă cu prioritate utilizarea portalului online. Platforma funcționează 24/7 și permite încheierea contractului în câțiva pași simpli, de oriunde, fără deplasare. Este necesară doar cartea de identitate, ultima factură de la furnizorul actual și indexul curent. Totuși, compania avertizează că pot apărea întârzieri în procesarea documentelor, din cauza numărului mare de solicitări, dar dă asigurări că toate cererile vor fi procesate și că viitorii clienți vor primi e-mailuri de confirmare cu contractele semnate în termen de 24–48 de ore.

Hidroelectrica înregistrează în prezent aproximativ 11.000 de cereri pe zi, un volum considerabil mai mare decât anul trecut, deși liberalizarea încă nu a avut loc. După eliminarea plafonării, compania estimează că acest flux va crește și mai mult, în special după primirea primelor facturi în luna august. În prezent, prețul energiei active practicat de Hidroelectrica este de 0,45 lei/kWh (453 lei/MWh), semnificativ mai mic față de tarifele mari practicate de alți furnizori, care încep de la 1,45 lei/kWh.

„Din cauza numărului mare de accesări ale portalului de contractare, este posibil ca procesarea documentelor încărcate să dureze puțin mai mult decât de obicei. Vă asigurăm că echipa noastră lucrează constant pentru a gestiona cât mai eficient toate solicitările. Vă rugăm să nu întrerupeți procesul de contractare, chiar dacă timpii de răspuns sunt ușor prelungiți. Contăm pe înțelegerea și răbdarea dumneavoastră în această perioadă. După finalizarea contractării, veți primi un e-mail de confirmare care va conține documentele semnate, în termen de 24 – 48 de ore”, a transmis compania.

hidroelectrica
SURSA FOTO: Gazeta de Cluj

Situația ar forța ceilalți furnizori să își ajusteze ofertele pentru a rămâne competitivi

Totuși, conducerea companiei atrage atenția că nu toți consumatorii casnici din România ar putea migra la Hidroelectrica, iar o astfel de situație ar forța ceilalți furnizori să își ajusteze ofertele pentru a rămâne competitivi. În 2024, producția Hidroelectrica a fost de 13.860 GWh, comparabilă cu consumul total al clienților casnici, de 13.907 GWh. Având în vedere că nu poate asigura constant din producția proprie întregul necesar pentru consumatorii casnici, compania este obligată să achiziționeze energie din piață, în special în orele când producția hidro este redusă, pentru a-și menține promisiunile contractuale și a evita pierderile.

Această dinamică a determinat compania să investească și în extinderea programului de lucru și a capacității de preluare la centrul de Relații cu Clienții din București. Începând cu 10 iunie 2025, programul a fost extins: luni-joi între 10:00–16:00 și vineri între 10:00–12:00. Numărul de consultanți a fost dublat, însă se recomandă în continuare utilizarea portalului online ca metodă principală de contractare. Este important de menționat că în data de 9 iunie, de Rusalii, centrele de relații cu clienții din toată țara au fost închise.

„La furnizare, este o perioadă în care avem cerere mare. Portalul funcționează foarte bine, nu avem nicun fel de stress, încercăm să luăm cât mai mulți clienți (…) Sunt undeva la 10.000-11.000 de cereri pe zi, este un flux ridicat”, spunea săptămâna trecută directorul companiei, Karoly Borbely.

Virgil Popescu a acuzat compania de majorarea prețului pentru consumatorii casnici

În contextul dezbaterilor politice recente, fostul ministru al Energiei, Virgil Popescu, a acuzat compania de majorarea prețului pentru consumatorii casnici, de la 280 lei/MWh la 453 lei/MWh, o creștere de peste 60%. Acesta a criticat decizia, invocând faptul că, în ciuda unui profit net de 6,3 miliarde lei în 2023 și 4,12 miliarde lei în 2024 (an cu producție mai scăzută), compania ar fi ales să maximizeze profitul pe seama populației. Hidroelectrica a menținut prețul de 0,28 lei/kWh timp de trei ani, până la 1 aprilie 2025, când a fost ajustat la 0,45 lei/kWh – în continuare sub prețul pieței.

Totodată, performanța de producție a companiei este, în prezent, una redusă. În contextul unei piețe dominate de energie regenerabilă și a unei cereri scăzute, Hidroelectrica produce în anumite momente doar 600 MW – adică 10% din capacitatea sa instalată de 6.400 MW. Este devansată de producători mai mici, inclusiv de fotovoltaic, nuclear și termocentrale. Această subperformanță poate fi explicată prin dorința companiei de a conserva resursele de apă pentru perioadele de cerere crescută, cum ar fi canicula sau sezonul rece, dar și prin concurența energiei fotovoltaice, mai ieftină și susținută prin subvenții.