Antena 3 și Mircea Badea reclamă furtul unor videoclipuri

Numeroase înregistrări video cu Mircea Badea au fost sustrase. Ulterior, ele au fost încărcate pe un canal de YouTube, fără consimțământul realizatorului TV.

Antena 3 CNN și Mircea Badea au semnalat acest furt și sunt preocupați de situație, cu atât mai mult cu cât deținătorul canalului solicită plată de la spectatori.

Înregistrările video cu Mircea Badea au fost sustrase și postate pe canalul de YouTube cu numele „Dă Pă Cocioc”.

Pe lângă aceasta, individul responsabil pentru canalul respectiv solicita și contribuții financiare într-un cont de PayPal.

„Dacă vă place acest video și mai doriți altele, nu uitați să apăsați pe butonul SUBSCRIBE, după aceea pe LIKE și puteți lăsa un comment mai jos cu impresiile dumneavoastră. Dacă doriți să susțineți acest canal, puteți face o mică donație în contul de PayPal”, transmite proprietarul contului, în descrierile videoclipurilor furate.

Antena 3, CNN și Mircea Badea semnalează furtul de conținut și au subliniat că Mircea Badea NU deține canalul de YouTube denumit „Dă Pă Cocioc” și NU este cel care cere bani de la public.

„Antena 3 CNN și Mircea Badea reclamă acest furt și informează faptul că Mircea Badea NU este cel care deține canalul de YouTube ”Dă Pă Cocioc” și nu el este cel care solicită bani”, a transmis Antena 3 CNN.

Antena 3 CNN semnalează creșterea numărului de înșelătorii de tip deepfake

Antena 3 a comunicat că, în ultima perioadă, s-au semnalat numeroase tentative de înșelătorii, inclusiv utilizarea tehnologiei deepfake sau metode de phishing. Acestea au implicat imaginea Antena 3 CNN și a altor figuri publice. Postul de televiziune își îndeamnă telespectatorii să verifice întotdeauna informațiile din surse multiple.

Totodată, echipa Antena 3 CNN anunță că se distanțează de astfel de practici și și-a avertizat publicul să nu folosească aplicații, platforme sau programe online neverificate.

„Reamintim faptul că, în ultima perioadă, au existat mai multe înșelătorii de tip deepfake sau phishing, care s-au folosit de imaginea Antena 3 CNN și altor persoane publice.

Încurajăm urmăritorii să nu dea curs unor astfel de indicații și să verifice întotdeauna informațiile din mai multe surse.

Echipa Antena 3 CNN se delimitează de astfel de practici, și nu încurajează românii să utilizeze aplicații, platforme sau programe online neverificate”, a transmis Antena 3 CNN.

mircea badea
Mircea Badea, videoclip postat de „Dă Pă Cocioc” / SURSA FOTO: YouTube

Ce sunt fenomenele de deepfake și phishing

Fenomenele de deepfake și phishing reprezintă tehnici de manipulare și înșelare online, iar ambele au potențialul de a genera consecințe negative în diverse contexte.

1. Deepfake

Definiție: Deepfake este o tehnică de manipulare a conținutului media, în special a imaginilor și videoclipurilor, utilizând inteligența artificială pentru a crea conținut fals care pare autentic.

Algoritmii de deep learning analizează și învață dintr-o cantitate mare de date, inclusiv imagini și videoclipuri, pentru a recrea sau genera conținut fals cu o calitate înaltă.

Deepfake poate fi folosit în scopuri de manipulare, crearea de știri false, înșelarea persoanelor sau chiar în contexte mai amuzante, precum înlocuirea fețelor actorilor în filme.

2. Phishing

Definiție: Phishing este o metodă de înșelare online utilizată pentru a obține informații confidențiale, cum ar fi parolele sau datele de card bancar, prin prezentarea sub o formă falsă sau frauduloasă.

Atacatorii își încurajează victimele să acceseze link-uri sau să ofere informații personale, prezentându-se adesea sub identitatea unor entități de încredere, cum ar fi bănci, organizații guvernamentale sau site-uri web populare.

Metode: E-mail-uri de pescuit (phishing), site-uri web falsificate, mesaje text frauduloase și alte forme de comunicare sunt folosite pentru a convinge utilizatorii să dezvăluie informații confidențiale.

Ambele fenomene necesită vigilență din partea utilizatorilor pentru a evita căderea în capcanele online. Este esențial să se fie atenți la semnalele de avertizare și să se verifice întotdeauna autenticitatea informațiilor sau cererilor online.